Vés enrere Dues estudiants de la UPF, guardonades pels Premis CAC a la investigació sobre comunicació audiovisual

El primer premi a la investigació sobre comunicació audiovisual ha estat per a Ariadna Moreno Pellejero, per la seva tesi sobre les aportacions estètiques de la cineasta belga Chantal Akerman. El jurat també ha concedit una menció a Júlia Vilasís-Pamos, per la seva tesi sobre els discursos de l’adolescència sobre la cultura del videojoc.

12.03.2024

Dues estudiants de la UPF, Ariadna Moreno i  Júlia Vilasís-Pamos, han estat guardonades pels Premis CAC a la investigació sobre comunicació audiovisual. Moreno ha rebut el primer premi per la seva tesi sobre les aportacions estètiques de la cineasta belga Chantal Akerman, mentre que Júlia Vilasís-Pamos ha estat reconeguda amb una menció per la seva tesi sobre els discursos de l’adolescència sobre la cultura del videojoc. El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha celebrat enguany la 35a edició d’aquests guardons.

L’acte de lliurament de premis ha tingut lloc aquest dilluns 11 de març, al matí, a l’aula Magna del Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili (URV) a Tarragona. Ha comptat amb la presència del conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal; el president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, Xevi Xirgo; i el rector de la URV, Josep Pallarès. També hi han assistit, entre d’altres, el delegat del Govern de la Generalitat de Catalunya a Tarragona, Àngel Xifré, i l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales.

Les aportacions estètiques del cinema de Chantal Akerman i la cultura del videojoc, temàtiques dels treballs premiats d’estudiants de la UPF

Durant l’acte, Ariadna Moreno Pellejero (UPF) ha recollit el primer premi a la investigació sobre comunicació audiovisual per la seva tesi doctoral La forma-ritual del cine de Chantal Akerman: Hacia un espectador encarnado. La tesi analitza les aportacions estètiques de la cineasta belga Chantal Akerman, per tractar d’esbrinar de quina manera els motius visuals i narratius de les seves pel·lícules activen unes reflexions determinades sobre el públic.

El segon premi ha estat per a Roger Sabà Rierapel (UAB) pel treball fi de grau El capacitisme en els mitjans de comunicació: La percepció sobre les representacions socials del capacitisme per part de les persones amb diversitat funcional d'entre 20 i 45 anys a Catalunya.

El jurat també ha atorgat dues mencions, una de les quals ha reconegut el treball de recerca d’una estudiant de la UPF, Júlia Vilasís-Pamos, que ha dedicat la seva investigació a la cultura del videojoc. La seva tesi es titula Identitat gamer, classe social i gènere. Una anàlisi dels discursos del col·lectiu adolescent sobre la cultura del videojoc i les practiques videolúdiques. La segona menció ha guardonat el treball Iconologia i pervivència de la imatge política: una perspectiva des de la praxi artística d’Ignasi Prat Altimira (UVic-UCC).

Els Premis CAC a la investigació sobre comunicació audiovisual

En total, en aquesta 35a edició dels Premis CAC, s’hi havien presentat 18 treballs de recerca: 11 tesis doctorals, cinc treballs de fi de màster, un treball de fi de grau i un treball de recerca específic. Al llarg d’aquestes 35 edicions, s’han distingit 96 persones, entre premis, accèssits i mencions especials, pertanyents a 10 universitats (52 dones i 44 homes).

Enguany, l’acte de lliurament dels premis s’ha celebrat per segona vegada fora de la ciutat de Barcelona, amb l’objectiu d’apropar els guardons a l’àmbit universitari de tot el territori de Catalunya i connectar les noves generacions d’investigadors i investigadores.

04. Educació de qualitat
05. Igualtat de gènere