Vés enrere Convocatòria GAMEPLAY per a dones creadores de videojocs crítics

Convocatòria GAMEPLAY per a dones creadores de videojocs crítics

31.10.2023

GAMEPLAY és una incubadora universitària de videojocs alternatius coordinada per ARSENAL, ecosistema vinculat a l'àrea de transferència de coneixement del Departament de Comunicació de la UPF i En Residència, programa d'incubació de projectes de recerca aplicada de l’àmbit de les indústries culturals i creatives i socials de la UPF.

GAMEPLAY crea un espai de connexió entre la creació jove i els game studies per promoure projectes amb vocació transformadora en l’àmbit del videojoc. Té com a objectiu l’acompanyament i el suport a  l’evolució de projectes d’alumnes i alumni UPF de caire indie/alternatiu o que, per la seva naturalesa, s'emmarquen en la intersecció entre el videojoc i les arts digitals. Funciona, alhora, com a eina per potenciar el diàleg entre la universitat, la indústria i els agents socials, i per la divulgació cultural al voltant del videojoc i els estudis contemporanis sobre aquest mitjà.

Des de GAMEPLAY obrim una convocatòria de propostes de microjoc crític al voltant de la cultura digital (inclòs el mateix àmbit del videojoc).

A tall d’exemple, ens interessen les vostres idees sobre com podria ser un microjoc crític al voltant de temàtiques com els següents:

-    Videojocs i perspectiva de gènere (per exemple, en relació amb desigualtat de gènere en la indústria, o reivindicació d’una creadora històrica).
-    Condicions laborals i cultura crunch en les indústries creatives del sector digital.
-    Gamificació i videoludificació de la societat (expansió del disseny mainstream de videojocs a altres àmbits socials).
-    Xarxes socials i cultura branded self.
-    Perspectiva eco-crítica, al voltant de l'empremta ecològica de les tecnologies digitals.

Això són només algunes possibles línies creatives, però la convocatòria està oberta a qualsevol idea que s’ajusti a aquesta temàtica marc de perspectives crítiques sobre la societat i la cultura digitals.

A QUI S’ADREÇA?

Joves creatives (dones) interessades en el món del videojoc i la cultura digital en general que siguin estudiants o alumni UPF (o de centres adscrits). Ens podeu fer arribar una proposta individual o com a grup (un màxim quatre persones i grup paritari o amb majoria femenina).

MICROJOC CRÍTIC?

Amb el terme microjoc crític ens referim a un tipus de videojoc de format breu, que es pugui jugar al complet en un marge de 2-15 minuts aproximadament. Existeixen referents com els jocs crítics de La Molleindustria (sobre la fabricació de mòbils, o la guerra digital, per exemple), o algunes de les obres de Nicky Case (al voltant de temes com les fake news).

QUÈ OFEREIX GAMEPLAY?

La incubadora ofereix un programa de mentories de persones expertes en diferents àmbits (des del game design fins les estratègies de difusió, passant per la programació i l’apartat gràfic), que es planifica de forma personalitzada segons les necessitats de cada projecte.

La planificació del pla d’acció de GAMEPLAY amb cada projecte es farà a través d’un itinerari individual sobre un acord inicial. Aquesta acció es podria orientar a aspectes com a:

• Mentories específiques segons les necessitats del projecte.
  • Accés a instal·lacions i equipaments tècnics de UPF.
  • Suport tecnològic.
  • Suport en disseny.
  • Trobades amb actors del sector professional.
  • Difusió i divulgació dels projectes.
  • Assessorament en presentació dels projectes entorns profesionals.
  • Suport en matèria d’emprenedoria
  • Cerca dels canals per a l’obtenció d’ajuts.

L’itinerari col·lectiu ofereix una sèrie de seminaris i tallers grupals al voltant del videojoc indie amb la participació d’investigadores especialitzades en game studies, creadores i crítiques de la premsa especialitzada.

COM S’HI APLICA?

Per a la presentació de sol·licituds, enviar un document que reculli:

• Proposta de joc
  • Sinopsi
  • Referents de videojoc, narratius i estètics
  • Estat del projecte
  • Breu biografia de les sol·licitants (incloent-hi telèfon i correu electrònic)
  • Un llistat o previsió d’aquelles vessants o aspectes que les responsables del projecte consideren que  necessiten suport de GAMEPLAY: des de guió, programació o art visual fins a planificació de difusió, distribució, llicències de programes o software, recursos tècnics específics.

La falta de coneixement “tècnic” previ (p. ex. programació) no seria un inconvenient, ja que des de la incubadora es facilitarà l’acompanyament en aquesta tasca de tot projecte presentat.

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

• Per correu electrònic a [email protected]
  • Termini: Fins al 13 de novembre del 2023 (inclòs)

SELECCIÓ

La comissió de selecció està formada per l’equip de GAMEPLAY i la Project Manager d’ARSENAL.

RESOLUCIÓ
Data de la resolució: 27 de novembre de 2023.
Es publicarà al web del Departament de Comunicació i d’ARSENAL.

CONTACTE