Aquest programa té l'objectiu d'acollir el professorat novell a la UPF i iniciar-lo en les activitats de planificació, desenvolupament de metodologies docents i avaluació per tal que sigui capaç d'integrar-les a la seva docència.

És gratuït i condueix a l'obtenció d'un certificat de superació que es pot presentar en els processos d’acreditació de l'AQU i de l'ANECA.

25 hores - en línia, asincrònic - en anglès i català - obert durant tot el curs (d'octubre del 2023 a juny del 2024)

Destinataris:

• Tot el personal docent de recent incorporació a la UPF
  • Obligatori per al professorat lector
  • Recomanable per a la resta de professorat com tenure-track, personal investigador en formació, recercadors que fan docència, professorat associat, predoctorands, postdoctorands, etc.

Objectius:

• Acollir el professorat novell a la UPF, informant-lo dels serveis, les unitats i els recursos que la Universitat li ofereix com a PDI.
  • Adquirir i implementar els coneixements, les habilitats i les actituds bàsiques vinculades a les competències docents del professorat universitari en el marc educatiu de la UPF, per al desenvolupament de la seva carrera docent.
  • Iniciar el professorat novell en les activitats de planificació, desenvolupament de metodologies docents i avaluació per tal que sigui capaç d'integrar-les a la seva docència.
  • Prendre consciència de la necessitat de la innovació educativa en el context universitari.

Continguts:

• Mòdul institucional
  • Aula Global
  • Learning and teaching in higher education
  • Classroom communication
  • Teaching methods in seminars, workshops and lectures
  • Assessing what we teach: assessment methods and tools. Portfolio
  • Teaching Planning: pla d’aprenentatge

Avaluació:

• Respondre i aprovar els qüestionaris en línia després de cada mòdul de continguts.
  • Elaboració d'un breu portafolis digital: recull d'evidències d'aprenentatge, donat que no hi ha presencialitat. Posteriorment es lliurarà un breu informe de feedback.