Vés enrere Experts internacionals participen en una conferència sobre la petjada ecològica global i el futur del planeta

Dimecres, 2 d’octubre, a les 17:30h (al Centre InnoBA, carrer Perú 62), la Càtedra Barcelona-UPF de Política Econòmica Local i Barcelona Activa (Ajuntament de Barcelona) conviden a experts europeus de Portugal i Itàlia a debatre la petjada ecològica com a instrument de les polítiques locals, i el seu paper en el futur del planeta.
01.10.2019

La petjada ecològica és un indicador d’impacte ambiental que relaciona quin ús fem els humans dels recursos existents del planeta i la capacitat ecològica de la Terra de generar els seus recursos. L’objectiu d’aquests instruments agafen especial força, amb moviments actuals mediàtics, sobretot per part del jovent, per reclamar un món sostenible i major consciència del pas de l’ésser humà sobre la vida i el futur més pròxim.

Hi participen la doctora en Ciències Ambientals Aplicades Sara Moreno Pires, investigadora del Departament de Ciències Socials i Polítiques  Territorials de la Universitat d’Aveiro; la doctora en enginyeria per la Universidade de Minho i membre del Centre de recerca Algoritmi, Isabel Loureiro, coordinadora general de l’estratègia cap a la sostenibilitat de la ciutat de Gimarães; i el doctor de Ciències Químiques per la Universitat de Siena, Alessandro Gallí, director del Mediterranean-MENA Program del Global Footprint Network. La seva recerca se centra en l’anàlisi dels canvis històrics de la dependència humana de les fonts naturals i els serveis ecològics.