Vés enrere Karel Williams i la Foundational Economy, protagonistes al centre InnoBa del primer seminari enfocat a nous models de desenvolupament local

La Càtedra ha organitzat un seminari sobre “Foundational Economy” amb el professor Karel Williams al centre InnoBa, el nou equipament de Barcelona Activa especialitzat en l'àmbit de l’Economia Social i Solidària (ESS) i la Innovació Socioeconòmica.
27.01.2019

La Càtedra Barcelona UPF de Política Econòmica Local, en la seva recerca de nous models de desenvolupament econòmic local, ha organitzat un seminari sobre “Foundational Economy” al centre InnoBa, el nou equipament de Barcelona Activa especialitzat en l'àmbit de l’Economia Social i Solidària (ESS) i la Innovació Socioeconòmica.

Aquesta trobada és el punt de partida d’un cicle de seminaris que la Càtedra PEL programarà al llarg de 2019 per a investigadors, estudiants, personal de l’administració i docents de l’àmbit de l’economia local, social i les polítiques públiques.

En aquesta primera sessió, el protagonisme ha sigut per la foundational economy, amb la participació de Karel Williams i Luca Calafati. Ambdós, juntament amb el coordinador de la Càtedra PEL Oriol Estela, són aquests dies a la Faber Residency d’Olot, on han treballat diversos ítems sobre desenvolupament econòmic local amb el suport de la Càtedra.

Karel Williams, professor de la Universitat de Manchester, ha centrat la seva presentació sobre com podem fixar objectius col·lectius per tal de garantir a la ciutadania una cobertura adequada en béns i serveis bàsics. Nous indicadors poden ajudar a establir aquests objectius. Williams destaca que cal apostar per la recerca i el suport a nous experiments polítics que permetin seguir avançant en aquest àmbit.

Aquest primer seminari ha aplegat una vintena d’assistents amb docents, estudiants, tècnics de l’administració i agents implicats en la innovació social. El proper mes d’abril està prevista una nova trobada entre investigadors britànics i locals.