Durant el curs 2014-2015 el programa de Voluntariat Lingüístic ha dut a terme les activitats següents:

Programa de visites i activitats culturals

Durant el curs 2014-2015 el Voluntariat Lingüístic ha programat un total de trenta-quatre activitats tant per Barcelona com per la resta de Catalunya, amb una mitjana d'assistents per activitat d'uns trenta-cinc estudiants.

Al primer trimestre s'han fet un total de dotze sortides, nou de les quals per Barcelona (Park Güell, la Barcelona de 1714, el barri gòtic, el Parlament, un assaig amb els Castellers de Barcelona, l'Eixample, TV3 i Catalunya Ràdio, Sarrià i monestir de Pedralbes, i una ruta per les tradicions nadalenques). Les tres restants s'han fet per la resta de Catalunya (Tossa de Mar, Girona i Hostalric).

Durant el segon trimestre s'han fet dotze sortides, vuit de les quals a la ciutat de Barcelona (Palau de la Generalitat, la Biblioteca de Catalunya i l'Institut d'Estudis Catlans, pels escenaris cinematogràfics de la ciutat, la Barcelona de Picasso i Miró, la muntanya de Montjuïc, l'Observatori Fabra, un assaig amb els Trempats de la UPF, la Barcelona de les dones), tres per la resta de Catalunya (Barberà de la Conca, Manresa i Figueres) i un cap de setmana cultural i d'esquí al Principat d'Andorra.

Durant el tercer trimestre s'han organitzat deu sortides, cinc de les quals per Barcelona (torre de Collserola + Tibidabo + pantà de Vallvidrera, el Raval, Gràcia + visita al refugi antiaeri de la plaça del Diamant, una visita a l'Ajuntament de Barcelona i un pícnic de final de curs al turó de la Rovira) i les cinc restants per la resta de Catalunya (visita a Montserrat + ascensió al cim de Sant Jeroni, una visita als monestirs de Sant Joan de les Abadesses i Ripoll, una visita a Besalú, a Banyoles i a Girona, coincidint amb el festival 'Girona Temps de Flors', una visita a Tarragona i una excursió a la Vall de Núria, als Pirineus).

Programa d'intercanvi de conversa (parelles lingüístiques)

Dins del programa d'intercanvi de conversa, durant el curs 2014-2015 el Voluntariat Lingüístic ha creat un total de 432 parelles lingüístiques (gairebé un 20% més que al llarg de l'any passat): 210 durant el primer trimestre, 148 durant el segon trimestre i 74 durant el tercer. En conjunt, s'han rebut més de mil sol·licituds, 554 d'estudiants catalans i 449 d'estudiants internacionals. Durant el primer trimestre, 274 catalans i 222 internacionals han demanat parella; en el segon, s'han rebut 169 sol·licituds de locals i 151 d'internacionals i, finalment, en el tercer trimestre se n'han rebut 111 de catalans i 76 d'internacionals. La majoria de sol·licitants són estudiants de grau, tot i que els estudiants de postgrau també hi han participat força.

Pel que fa als estudiants internacionals, de 57 nacionalitats diferents, han ofert gairebé 40 llengües diferents. Aproximadament el 15% dels estudiants internacionals han demanat català únicament, el 25% han demanat tant català com espanyol, i el 60% restant ha demanat només espanyol. Pel que fa als estudiants catalans, les llengües més demanades han estat l'anglès, que apareix en gairebé el 67% de les peticions; l'alemany, en un 12% dels casos, i el francès, amb un 10%, seguides d'altres llengües, que representen en conjunt l'11% restant.