Ara podeu fer servir COMjunts, l’app-web que ajuda les famílies que tenen un nen o una nena amb una malaltia rara a transitar per les principals situacions comunicatives amb els professionals de la salut.

Aquesta aplicació és el resultat dels estudis realitzats en el marc del projecte JUNTS, els quals han permès construir una app-web que ajuda les famílies a transitar per les principals situacions comunicatives amb els professionals de la salut.

COMjunts es va presentar el dijous 6 de setembre de 2018 a la Sala Beta del CosmoCaixa.

El fil conductor de l'app-web COMjunts són 7 reptes que conviden les famílies a situar-se dins de diferents situacions comunicatives i superar els reptes de cada una. Aquests són exemples d'algunes de aquestes situacions: el dia que ens comuniquen que tenim un nen o una nena que té una malaltia rara; quan tenim una visita mèdica; quan ens donen un informe mèdic; o quan li han de fer una prova mèdica al nostre fill o filla. Cada repte està constituït per un vídeo amb testimonis directes de famílies afectades i de professionals de la salut, un hipertext adequat a les necessitats cognitives de les famílies, un diccionari bàsic dirigit al pacient i informació complementària de consells, recursos i enllaços d'interès.

En el desenvolupament de l’app-web COMjunts hi han participat lingüistes, psicòlegs i metges de la Universitat Pompeu Fabra, de la Universitat Oberta de Catalunya i de l’Àrea de Genètica Clínica i Molecular i la Unitat de malalties rares de l’Hospital Vall d’Hebron, a més de comptar amb la col·laboració i assessorament de FEDER (Federación Española de Enfermedades Raras)  i de famílies que hi estan associades.

L'app-web COMjunts està disponible en català i en castellà i es pot descarregar per a dispositius Android i iOS, i també està disponible en versió web.

Vídeo presentació de l'app

Galeria de fotos: