Us convidem a assistir a la presentació de COMJunts, l’app-web que facilita la comunicació metge-pacient, que celebrarem el proper 6 de setembre a les 18:00 h (Sala Beta del CosmoCaixa). L’assistència a la presentació és totalment gratuïta, però cal inscriure-s’hi, perquè les places són limitades. Si hi voleu participar, us demanem que per qüestions d’organització feu la inscripció en línia.

Els resultats obtinguts en tots els estudis realitzats en el marc del projecte RECERCAIXA-JUNTS han permès construir una app, COMJunts, que ajuda les famílies a transitar per les principals situacions comunicatives amb els professionals de la salut.

El fil conductor de l’app són 7 reptes que conviden a les famílies a situar-se dins de diverses situacions comunicatives i afrontar els reptes de cadascuna. Per exemple, algunes d’aquestes situacions són: el dia que ens comuniquen que tenim un nen o una nena que té una malaltia rara, quan tenim una visita mèdica, quan ens donen un informe mèdic o quan hem de fer una prova mèdica al nostre fill o filla. Cada repte està constituït per un vídeo amb testimonis directes de famílies afectades i de professionals de la salut, un hipertext adequat a les necessitats cognitives de les famílies, un diccionari bàsic adreçat al pacient i informació complementària de consells, recursos i enllaços.

En l’app COMJunts hi han participat lingüistes, psicòlegs i metges de la Universitat Pompeu Fabra, de la Universitat Oberta de Catalunya i de l’Àrea de Genètica Clínica i Molecular i la Unitat de malalties rares de l’Hospital Vall d’Hebron, a més de comptar amb la col·laboració i assessorament de FEDER (Federación Española de Enfermedades Raras) i de famílies que hi estan associades.

Presentació de l'app