Vés enrere Presentació del llibre: La imaginació autobiogràfica

Presentació del llibre: La imaginació autobiogràfica

"Les històries de vida combinen l’esforç de tota investigació

científica - la metodologia - i la creativitat", Carles Feixa.

06.03.2019

El dimarts 16 de març a la Llibreria La Central del Raval, va tenir lloc la presentació del llibre "La imaginación autobiográfica" (Gedisa, Barcelona, 2018).

Aquest projecte, segons Feixa, recopila el treball de com a mínim dues dècades en les quals les històries de vida juguen un paper transcendental no només com una metodologia d’investigació sinó, principalment, per conèixer la història i la societat des dels seus protagonistes i així donar veu a qui moltes vegades no tenen l’oportunitat d’alçar-la.

L’obertura de l’esdeveniment va anar a càrrec de Mónica Figueras Maz que va fer un recorregut sobre els principals projectes i treballs que Carles Feixa ha realitzat, incloent-hi el projecte de Transgang que actualment dirigeix a la Universitat Pompeu Fabra.

Teun Van Dijk, per la seva banda, va destacar algunes apreciacions sobre la metodologia de les històries de vida que, en paraules seves, són un complement excel·lent per a l’anàlisi crític del discurs. "Jo destaco la modèstia de l’autor”, va mencionar Van Dijk, en els diferents capítols es pot veure la coautoria de les persones que formen part d’aquestes històries de vida. "Si vols aprendre més de la societat, escoltar els protagonistes és clau”, va afegir.

Finalment, en la seva intervenció, Dolores Juliano va aplaudir l’organització i genialitat de qui va ser també alumne seu, el Carles. Per a ella, el llibre pren les històries de vida i les incorpora com una eina de treball. En el manual d’usuari, va mencionar, es donen les instruccions precises de com s’ha de portar a terme la investigació que, prioritza -segons Juliano- la investigació participant. "En una història de vida és impossible no implicar-se", va comentar.