Vés enrere Oberta la convocatòria per a la 3a edició del programa Start-UPFlama: impulsant la creació d'empreses innovadores a la UPF

Start-UPFlama és un programa de suport a la creació d’empreses coorganitzat per la UPF i el TecnoCampus Mataró-Maresme, amb l'objectiu de fomentar la cultura emprenedora entre els estudiants universitaris.

21.11.2023

La Universitat Pompeu Fabra (UPF) i el TecnoCampus Mataró-Maresme engeguen, un any més, el programa d’emprenedoria Start-UPFlama. Amb aquesta tercera edició, el programa es consolida com un referent destacat en el foment de la cultura emprenedora en l’àmbit acadèmic.

Start-UPFlama és una iniciativa de la Unitat d’Innovació – UPF Business Shuttle que s'adreça a l'alumnat de grau i alumni de la UPF i del TecnoCampus amb passió per l'emprenedoria, per ajudar-los a transformar les seves idees en realitats empresarials sòlides i sostenibles. Amb un recorregut de projectes innovadors i una comunitat emprenedora en creixement, el programa no només dóna suport a les idees de negoci, sinó que també inculca habilitats emprenedores als estudiants participants, dotant-los dels coneixements i les capacitats necessàries per afrontar amb èxit els reptes empresarials del futur.

Formació i mentoria per idees amb potencial

Start-UPFlama accepta projectes d’empresa de caràcter innovador, ja siguin individuals o col·lectius,  sense restriccions pel que fa al sector d’activitat, oferint una oportunitat per a una àmplia varietat de propostes innovadores.

Amb un enfocament pràctic, el programa proporciona formació en emprenedoria, assessorament i acompanyament per validar les idees de negoci dels participants. S’estructura en tres fases: una primera anomenada "Business Model Canvas" en la què s’ofereix suport a tots els emprenedors  inscrits per desenvolupar la seva proposta de valor a través del curs “Nanomooc Start_UPFlama”; a partir d’aquest primer exercici, s’avaluen els projectes segons criteris d'innovació, viabilitat, mercat, equip i impacte i els millors projectes passen a la següent fase, la de formació. En aquesta etapa, s’aborden aspectes clau de l'emprenedoria com: gestió financera, màrqueting, tècniques de negociació i lideratge d'equips. Un cop completada l’etapa formativa, el programa inicia la tercera fase amb una competició de presentacions (pitch competition), on un jurat especialitzat selecciona els millors projectes, destacant les iniciatives amb major potencial innovador i major impacte positiu.

Hi ha tres categories de guardons: millor projecte de negoci innovador, millor evolució dins del programa i millor projecte d’impacte, i totes tres amb un premi econòmic de fins a 4.000€. Aquest premi s’ha de destinar a finançar despeses vinculades al desenvolupament del projecte i a la creació de la start-up.

Els equips guanyadors també disposen d’acompanyament personalitzat per part de tutors experts de la UPF i del Tecnocampus, per dur a terme la seva constitució com a empreses, així com d’accés gratuït a l’Openspace de la Pre-Incubadora de TecnoCampus, durant 6 mesos. Si durant aquest període es constitueix l’empresa, aquesta tindrà també l’opció d’accedir l’Openspace de la Incubadora de TecnoCampus amb un 50% de bonificació, durant un màxim de 6 mesos addicionals.

Visita al South Summit, innovació oberta i emprenedoria

Finalment, destacar una novetat d’aquesta edició. S’invitarà a un membre de cada un dels equips que hagin participat a la Pitch Competition, a assistir al South Summit 2024, que tindrà lloc del 5 al 7 de juny de 2024 a Madrid.

El South Summit és un congrés d'emprenedoria que reuneix emprenedors, inversors, start-ups i empreses. La participació en aquesta fira pot ser una bona oportunitat per generar connexions d'alt valor dins de l'ecosistema d'innovació i d'emprenedoria global.

Compromís amb la transferència de coneixement

La UPF, amb un ferm compromís per la transferència de coneixement, reconeix la importància de l'emprenedoria universitària en el desenvolupament econòmic, la innovació i la formació dels estudiants. A través d'aquest programa, la universitat posa l’eines per crear un entorn ideal on desenvolupar l’esperit innovador i crear solucions amb impacte positiu en la societat.

S'amplia el termini de preinscripició i es poden presentar candidatures fins al 12 de desembre de 2023. Consultar les bases reguladores, la convocatòria i el formulari d'inscripció en el següent enllaç: Start-UPFlama.

Per a més informació

Notícia publicada per: