Vés enrere La Comissió Assessora d'Innovació es reuneix per debatre propostes sobre innovació i transferència

Òrgan consultiu que aporta recomanacions i propostes sobre innovació i transferència de tecnologia i coneixement a la Universitat.

01.02.2024

La Comissió Assessora d'Innovació (CAI), l’òrgan consultiu format per experts i expertes en l’àmbit de la innovació i la transferència de coneixement, ha celebrat aquesta setmana la seva primera reunió amb la vicerectora de transferència de coneixement, Vanesa Daza.

Aquesta comissió és l’encarregada d’aportar recomanacions i propostes sobre qualsevol aspecte relacionat amb el desenvolupament de l’estratègia i política institucional en matèria de transferència de coneixement. Exerceix, també, una funció determinant en la definició d'actuacions concretes, com per exemple la creació d’empreses spin-off, l'eventual participació accionarial de la UPF i altres aspectes relacionats. Vanesa Daza, vicerectora de transferència de coneixement, considera molt beneficiós poder comptar amb aquest òrgan consultiu: “ens proporciona un espai de reflexió que afavoreix la transparència, la col·laboració i la presa de decisions alineada amb els objectius de la Universitat”.

En la reunió es van presentar dos projectes que estan treballant per constituir-se com a spin-off: VirTest, liderat per Jordi Mill, investigador del grup de recerca PhySense, de la unitat de recerca BCN Med Tech, que ha desenvolupat una tecnologia d'intel·ligència artificial per assistir als metges en la planificació de l'oclusió de l'orelleta esquerra; i T-Bio, liderat per Marc Güell, Cristina Rius i Dimitrije Ivančić, cap i membres del Grup de Recerca en Biologia Sintètica Translacional (Synbio), que ha creat una solució tecnològica d'enginyeria genètica que permet millorar els tractaments basats en teràpia CAR-T, un tipus d’immunoteràpia que utilitza el propi sistema immunitari d'una persona per intentar destruir les cèl·lules canceroses.

La comissió està formada pels següents membres:

• Dues persones expertes externes designades pel Consell Social:
    • Clara Campàs, cofundadora i directiva del fons de capital Asabys Partners.
    • Miquel Martí, CEO de l’associació Barcelona Tech City.

• Dues persones expertes externes a la Universitat, designades pel rector a proposta de la Comissió de Recerca:
    • Manel Milà, director general de l’empresa Top Cable Holding.
    • Elena Rico, sòcia i directiva a la gestora de fons Impact Partners Iberica.

• Tres membres del professorat de la UPF designats pel rector a proposta de la Comissió de Recerca:
    • Juana Díez, professora del departament de Ciències Experimentals i de la Salut.
    • Àngel Lozano, professor del departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.
    • Toni Rodon, professor del departament de Ciències Polítiques i Socials

• Completen l’òrgan les tres persones que en formen part pel seu càrrec:
    • La vicerectora de Transferència del Coneixement, Vanesa Daza, que la presideix.
    • La vicegerent de l’àrea de Recerca, Transferència del Coneixement i Innovació, Mònica de Forn.
    • La cap de la Unitat d'Innovació - UPF Business Shuttle, Ana Sagardoy, que n'exerceix la secretaria.

Les persones que formen part de la Comissió aporten un conjunt de visions complementàries, basades en la seva experiència en diferents camps de la recerca i la transferència, la identificació i valorització de resultats i la innovació en l’àmbit empresarial, que són de gran valor per la Universitat. I les seves recomanacions contribueixen a una millor inserció de la UPF en l’entorn social i econòmic.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació