Vés enrere Tres estudiants de l’Escola d'Enginyeria queden finalistes en el repte d’Intel·ligència Artificial de Telefónica

El projecte, anomenat PandorIA, l’han desenvolupat Hamza Ben Allal, Álvaro Martínez i Manuel Obelleiro. Hi han participat en el marc de la Càtedra Telefònica de la UPF.

09.12.2021

Juntament amb Talentum i Open Innovation Campus, Telefònica va impulsar el repte SOF/A per tal que estudiants d’entre 18 i 29 anys busquessin solucions a problemes de la llar a través d’aplicacions d’Intel·ligència Artificial (IA). Entre els quatre equips finalistes seleccionats per a la fase estatal hi havia el dels alumnes de la UPF Hamza Ben Allal i Álvaro Martínez, del grau en Enginyeria Informàtica, i Manuel Obelleiro, del grau en Enginyeria Biomèdica. Van presentar el seu projecte el passat 23 de novembre al Districte Telefònica de Madrid.

La iniciativa estava liderada pel director de la càtedra, Miquel Oliver, qui va contactar i guiar els estudiants durant totes les fases del repte. SOF/A va consistir en una hackató (de la combinació de paraules hack i marató) on els estudiants van rebre classes i mentories amb experts d’àmbit internacional en Tecnologies de la Informació (TI). Com explica Hamza, aquest procés “era l’oportunitat perfecta per implementar la nostra idea amb el suport tècnic de Telefònica, amb eines com les gràfiques virtuals que executen els models d’IA”. Després de setmanes de pluja d’idees, el projecte PandorIA va sorgir de la iniciativa de combinar art, llar i IA.

Pels estudiants “era l’oportunitat perfecta per implementar la nostra idea amb el suport tècnic de Telefònica, amb eines com les gràfiques virtuals que executen els models d’IA”. Després de setmanes de pluja d’idees, el projecte PandorIA va sorgir de la iniciativa de combinar art, llar i IA.

Malgrat no aconseguir el primer premi, els estudiants van ser reconeguts per l’organització de la competició. A més, l’experiència de tot el procés va ser altament gratificant pels estudiants, els quals estan decidits a continuar amb el projecte encara que el repte ja hagi finalitzat.

Oliver destaca que els objectius de la càtedra consisteixen a “promoure contínuament activitats que ofereixin oportunitats als nostres estudiants per fer explotar el seu talent”. A més, afegeix “el projecte SOF/A ha demostrat com l’exemple de l’Hamza, l’Álvaro i el Manuel és una clara mostra del talent que tenim a les enginyeries UPF”.

04. Educació de qualitat
09. Indústria, innovació i infraestructures