Vés enrere Cytek® Biosciences signa un acord amb el CRG i la UPF per accelerar els descobriments científics

La tecnologia de citometria de flux espectral d'avantguarda de Cytek, el personal especialitzat, les eines i les solucions estableixen nous punts de referència per a l'anàlisi cel·lular.

18.01.2024

Cytek Biosciences, Inc. (Nasdaq: CTKB), empresa líder en solucions d'anàlisi cel·lular, ha signat un acord amb el Centre de Regulació Genòmica (CRG) i la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per impulsar la innovació tecnològica i accelerar els descobriments per la comunitat científica.

La col·laboració de Cytek serveix com a testimoni de l'impacte substancial de la seva tecnologia, i sent les bases per a l'expansió a noves aplicacions. L'enfocament distintiu de l'empresa respecte a la citometria de flux espectral és famós per la seva influència profunda en l'avenç de la comprensió de la biologia cel·lular, la immunoteràpia i les metodologies terapèutiques dirigides.

Segons els termes de l'acord, Cytek proporcionarà noves plataformes de citometria espectral d'última generació, juntament amb el personal de suport format, a la seu de la Unitat de Citometria de Flux del CRG-UPF. La Unitat, fundada el 2001 i amb seu al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona, ​​és un centre de referència mundial per a aplicacions avançades de citometria de flux. La col·laboració amb Cytek ajudarà la Unitat a desenvolupar i provar nous mètodes, aprofitant la tecnologia Full Spectrum Profiling™ (FSP™) de la qual Cytek és pionera, així com a proporcionar als investigadors i als usuaris formació contínua sobre els desenvolupaments més innovadors en el camp de la citometria de flux.

"Aquesta col·laboració és un reconeixement de l'immens valor de les metodologies d'avantguarda desenvolupades per la nostra Unitat", comenta l'Oscar Fornas, cap de la Unitat de Citometria de Flux conjunta CRG-UPF. "Estem entusiasmats de treballar amb Cytek i desenvolupar noves aplicacions que, en última instància, acceleraran els descobriments científics i ajudaran a consolidar la posició de la nostra Unitat com a líder mundial en citometria de flux."

Luis Serrano, director del CRG, Laia de Nadal, rectora de la UPF, i Maria Jaimes, vicepresidenta de Cytek, signant l'acord. Crèdit: CRG

La citometria de flux és una tècnica utilitzada per mesurar i analitzar les característiques físiques i químiques de les cèl·lules a mesura que es mouen a través de làsers. Aquesta tècnica permet a científics i metges comptar cèl·lules, classificar-les i detectar biomarcadors amb una precisió i rapidesa extremadament altes. La citometria de flux s'utilitza habitualment per analitzar la sang o fer anàlisis sanguínies, i ha adquirit una importància especial en camps de la investigació biomèdica com la immunologia, l'hematologia i la investigació del càncer, on permet identificar i classificar tipus cel·lulars extremadament rars.

La Unitat de Citometria de Flux CRG-UPF és utilitzada per més de 500 investigadors per a més de 100 projectes de recerca cada any. Les solucions avançades d'anàlisi cel·lular i l'experiència de Cytek proporcionen a aquests investigadors una anàlisi més completa, precisa i detallada de les característiques cel·lulars. Això pot conduir a una comprensió millor dels processos biològics complexos i al desenvolupament d'estratègies terapèutiques més eficaces.

Reconeguda com a pionera en citometria de flux espectral, Cytek és la creadora de la primera plataforma comercialitzada de citometria de flux basada en fluorescència que arriba als 40 colors, canviant de manera efectiva el paradigma de què els científics pensaven que era possible en citometria de flux. La tecnologia patentada Full Spectrum Profiling de l'empresa capacita els científics, permetent anar encara més lluny en les seves investigacions, tot això amb més facilitat i menor temps d'obtenció de resultats en comparació amb la citometria de flux convencional.

"Amb la presència de diversos instituts que treballen en ciències de la vida dins un campus de recerca únic, el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona ofereix una gran diversitat de camps de recerca i les millors tecnologies de la seva classe", assenyala Ming Yan, Ph.D., CTO de Cytek Biosciences. "La integració d'aquests instituts a través d'instal·lacions centrals compartides que faciliten les col·laboracions i promouen l'intercanvi de coneixements entre científics és una gran oportunitat per a Cytek de guiar futurs desenvolupaments. Junts, treballarem per explorar noves aplicacions i desenvolupar noves eines i solucions per fer davant de les demandes i desafiaments de la comunitat científica". Cytek es compromet a avançar en la pròxima generació d'anàlisi cel·lular - i esdevenir el soci d'elecció en tota la comunitat de ciències de la vida."

Signatura conveni de col·laboració amb Cytek Biosciences

03. Salut i benestar