Vés enrere Antczak, Konrad Andrzej

ANTCZAK, KONRAD ANDRZEJ

KONRAD ANDRZEJ ANTCZAK
Departament d'Humanitats
Colonialism, Geneder and Materialities (CGyM)
Investigador Marie Curie

Konrad A. Antczak és un arqueòleg històric veneçolà i polonès que es va doctorar a The College of William and Mary el 2017. Actualment és Investigador Juan de la Cierva-Incorporació al Departament d'Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra. Des del 2011 també forma part de l'equip de la Unitat d'Estudis Arqueològics de la Universitat Simón Bolívar, Caracas, Veneçuela, on ocupa el càrrec d'Arqueòleg Històric. Anteriorment va ser becari Marie Skłodowska-Curie (2019-2021) a la UPF duent a terme el projecte ArCarib: Arqueologia del Comerç Marítim Informal al Carib i investigador visitant (2018-2019) a l'Amsterdam School for Heritage, Memory and Material Culture la Universitat d’Amsterdam.

S'especialitza en l'arqueologia històrica del Carib sud-oriental i veneçolà, centrant-se en els béns comercials, les vides quotidianes i les mobilitats marítimes des del segle XVI fins al XIX, inclosos el cultiu i els itineraris de la sal marina i el contraban o el comerç informal . Explora aquests temes a través del marc conceptual de conjunts de pràctica que de manera singular revela continuïtats i canvis en els entrellaçaments entre humans i coses a través del temps. En l'actualitat, Konrad està ampliant la investigació iniciada durant el projecte ArCarib mitjançant l'aprofundiment de l'estudi arqueomètric de la pisa comuna antillana i veneçolana i la continuació de la investigació arqueològica sobre la vida quotidiana a Curaçao i Bonaire dels segles XVIII al XIX.

És autor d'Islands of Salt: Historical Archaeology of Seafarers and Things in the Venezuelan Caribbean, 1624-1880 (Sidestone Press, 2019), que va rebre el Premi Fernando Coronil 2022 atorgat per la Secció d'Estudis Veneçolans de la Latin American Studies Association al millor llibre sobre Veneçuela, i editor de Venezuelan Historical Archaeology: Current Perspectives on Contact, Colonialism, and Independence (Sidestone Press, de propera publicació el 2024). Konrad ha publicat diversos articles en revistes arbitrades sobre arqueologia històrica veneçolana i història i la teoria i el mètode arqueològic, entre d'altres "Life at the Salty Edge of Empire: The Maritime Cultural Landscape at the Orange Saltpan on Bonaire, 1821-1960" Journal of Historical Archaeology, 2023) i “Assemblages of practice. A conceptual framework for exploring human-thing relations in archaeology" (Archaeological Dialogues, 2019).