NODE UPF Primavera: del 13 al 16 de juny de 2023

Una de les missions principals de la Universitat Pompeu Fabra, a banda de promoure la docència de qualitat i la recerca de primer nivell internacional, és afavorir que el coneixement generat reverteixi directament a la societat per contribuir a la millora de la competitivitat del país i al benestar de la població.

Per donar a conèixer la UPF com a universitat altament compromesa amb l’entorn social i econòmic, que posa el seu potencial de recerca i de talent al servei del desenvolupament i el creixement econòmic del país, el programa NODE UPF organitza tres setmanes de transferència a l’any, durant les quals es concentren un conjunt d’activitats d’apropament a empreses, institucions públiques i entitats del tercer sector.

Iniciativa impulsada pel Vicerectorat de Transferència del Coneixement i el Consell Social de la UPF

Del 13 al 16 de juny, se celebrarà la segona edició del NODE UPF, una setmana centrada en activitats d’emprenedoria, innovació i disseminació científica, i les indústries i espais de creació audiovisual.

Activitats:

Poblenou

Fira de Montjuïc

13 de juny

de 16 a 18 hores

EMPRENEDORIA A LA UPF: LA MILLOR EXPERIÈNCIA DEL 22/23

Campus del Poblenou
Sala de conferències 55.309 (edifici Tànger)
Activitat oberta a tothom

Presentació i competició entre els projectes premiats en les diverses convocatòries de premis d’emprenedoria de la UPF del curs 2022-23. Presentació de la convocatòria de la 3a edició En Residència a l'Àrea Tallers.

de 12.30 a 14.30 hores

JORNADA SOBRE CIBERSEGURETAT

Aula 52.023

Taula rodona adreçada a estudiants emprenedors i a start-ups, oganitzada pel Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions i amb la participació d’empreses del sector de la seguretat: Agència de Ciberseguretat de Catalunya, Ernst & Young (EY), Entelgy Innotec Security i Qustodio.

de 10:30 a 12:30 hores

PREMI AL MILLOR VÍDEO DE DISSEMINACIÓ DTIC I LLIURAMENT DE LA DISTINCIÓ MARIA DE MAEZTU GRANT

Sala Aranyó. Edifici Tànger

Workshop en el marc del programa de doctorat del DTIC. Presentació dels vídeos finalistes de disseminació de la recerca i lliurament de les distincions “EiTIC Dissemination Grant” i “Maria de Maeztu Prize for Interdisciplinarity Research”.

14 de juny

de 13.30 a 16.00 hores

+RAIN FILM FEST / FAIR

Espai Arsenal del Campus del Poblenou (Edifici la Nau)
Sessió per invitació, no oberta al públic

Marketplace amb productors i empreses dels sectors audiovisuals i tecnològics

Espai de connexió i d'intercanvi entre cineastes i professionals de la creació audiovisual que treballen amb AI amb productors i empreses dels sectors audiovisuals i tecnològics. Aquesta fira connecta perfils internacionals que aposten per l'AI en els seus processos productius. És una ocasió única per obtenir un mapa de les obres més destacades en l'àmbit narratiu i experimental, intercanviar impressions i reptes, i davant els canvis que l'AI està generant en la indústria audiovisual.

programa +Rain Film Fest

15 i 16 de juny

de 14 a 18 hores

AI & WEB3 CREATIVES SUMMIT

Palau de Congressos de la Fira de Montjuïc

Per participar-hi cal l’entrada al SONAR+D

L’AI & Web3 Summit, impulsat per UPF Ventures i Sónar+D, i coorganitzat amb UPF i UPF-BSM, vol esdevenir un espai d’inspiració i de debat al voltant de les indústries culturals i creatives i les tecnologies emergents.

L’acte constarà de quatre sessions: Cinema & AI, Music & AI, Expanded Media i Web3 & creativity, amb l’objectiu d’inspirar, donar a conèixer el talent emergent que emprèn, investiga i crea en aquests àmbits, així com debatre sobre la relació entre creativitat i tecnologies emergents; l'ús ètic de l'AI; els drets d'autoria o el rol del Web3 en les indústries culturals i creatives. Es presentaran empreses emergents i spin offs que desenvolupen tecnologia i eines digitals per a la indústria cultural, projectes de recerca aplicada i projectes creatius.

Aquestes sessions tenen la vocació de fomentar la interacció entre emprenedors, creadors i creadores, inversors, acceleradores i incubadores i professionals d'aquestes indústries. Un espai perquè sorgeixin noves relacions, iniciatives, propostes i projectes.

Veure programa