Vés enrere La UPF organitza una taula rodona sobre la crisi a Gaza amb organitzacions humanitàries

Hi participaran representants de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, Oxfam Intermón, Metges sense Fronteres i l’UNRWA Catalunya.

L’objectiu és apropar a la comunitat universitària la tasca de les organitzacions que treballen sobre el terreny per pal·liar els efectes sobre la població civil de la guerra.

Una de les mostres més clares de la duresa de la guerra al Pròxim Orient són les imatges de destrucció i desesperació de la població de Gaza que, a ulls de les organitzacions humanitàries que treballen sobre el terreny, no té precedents.

És en aquest context que la Universitat Pompeu Fabra organitza el pròxim dijous 2 de maig l’acte “Crisi humanitària a Gaza: reptes des de la cooperació i les universitats” per reflexionar i conèixer què fan quatre de les principals organitzacions que treballen a la Franja i quin és el paper que poden jugar les universitats davant la crisi humanitària que pateix la zona.

L’acte serà a les 12 h a l’Auditori del Campus de la Ciutadella i comptarà amb la participació de Vicenç Margalef, director de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, Franc Cortada director general d’Oxfam Intermón, Raquel González coordinadora de Metges sense Fronteres Espanya i Arnau Selga, tècnic de  l’Agència de les Nacions Unides per als Refugiats de Palestina (UNRWA).

En un format de taula rodona moderada per Andrés González-Nandín, professor del Departament de Comunicació la UPF i coordinador del Diari de Barcelona, es posarà el focus en l’acció d’aquestes organitzacions, és a dir, anant més enllà de les causes i raons històriques del conflicte i centrant-se en la capacitat de resposta a l’emergència humanitària.

Vull inscriure-m'hi

UPF per la pau

L’acte s'emmarca en el conjunt d’iniciatives impulsades o acollides per la universitat amb l’objectiu de reflexionar i generar debat sobre la situació a Gaza. Així, al llarg d’aquests mesos de conflicte, la UPF n’ha abordat les causes i els motius històrics als Diàlegs Humanístics, a altres actes i iniciatives, i la Biblioteca ha posat a disposició un prestatge virtual sobre el conflicte, amb una extensa recopilació de documents que l’aborden. La universitat també s’ha adherit als comunicats de condemna de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques.

16. Pau, justícia i institucions sòlides

Notícia publicada per: