Vés enrere INPACT, un projecte internacional per al desenvolupament preclínic de fàrmacs innovadors

Una de les accions Marie Curie del prorama europeu HORIZON 2020,  en què hi participa David Andreu, cap del Grup de Recerca en Proteòmica i Química de Proteïnes del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut.
04.06.2015

inpactINPACT, " Innovative peptides against cancer and pathogenic bacteria, with advances in science, biopharmaceutical drug development, product market targeting, training, and communication", té com a objectiu principal fer el desenvolupament preclínic de fàrmacs innovadors amb formulacions específiques contra determinats tipus de càncer com per exemple el càncer de pròstata, i determinats bacteris patògens, com ara Staphylococcus aureus.

INPACT és un projecte RISE (Research and Innovation Staff Exchange), dins de les accions Marie Curie del programa marc europeu per a la recerca Horizon 2020.

El Consorci del projecte està integrat per quatre socis acadèmics (Austràlia, Brazil, Espanya i Portugal) i tres empreses tecnològiques, dos espanyoles i una portuguesa,  que aporten les seves pròpies tecnologies per aconseguir fàrmacs innovadors. David Andreu, cap del Grup de Recerca en Proteòmica i Química de Proteïnes del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (CEXS),  hi participa com a soci acadèmic expert en pèptids.

Té com a objectiu principal desenvolupar pèptids sintètics de penetració cel·lular, com per exemple derivats de proteïnes provinents del virus del dengue, així com també pèptids cíclics ultra resistents, per tal de transferir-los als socis industrials experts en tecnologies patentades de fàrmacs basats en tecnologia de pèptids i contra el càncer.

S'espera que d'aquest intercanvi de coneixements i experteses es puguin posar a l'abast de la societat nous pèptids resistents que permetin l'alliberament transbarrera de medicaments i antibiòtics.

A més, el propi projecte de recerca i desenvolupament inclou escoles de negoci (IESE, Barcelona), centres de comunicació científica (Ciencia Hoje, Rio de Janeiro, Brasil) i experts internacionals en finançament per projectes d'universitats d'excel·lència (Universitat d'Stanford).

Aquest consorci és un entorn idoni per a què joves investigadors adquireixin coneixement i experiència en ciència, tecnologia, emprenedoria, negoci i comunicació,  i perquè puguin adaptar de manera proactiva la seva trajectòria professional en una perspectiva d'aprenentatge permanent. El pressupost global per aquest projecte és d'un milió d'euros i tindrà una durada de quatre anys, des dels seus inicis l'1 de febrer del 2015.

Altres e-notícies de recerca relacionades:

Com vèncer la resistència del paràsit de la leishmaniosi a un dels tractaments més habituals