Vés enrere Luis Serrano, nou director del Centre de Regulació Genòmica

Luis Serrano, nou director del Centre de Regulació Genòmica

El Patronat d'aquest centre de recerca adscrit i participat per la UPF, acaba de nomenar-lo com a nou director de l'entitat per un període de cinc anys, en substitució de Miguel Beato.
29.06.2011

El Patronat del Centre de Regulació Genòmica (CRG), centre de recerca adscrit i participat per la UPF i soci estratègic del projecte CEI UPF - Icària, acaba de nomenar el científic Luis Serrano com a nou director de l'entitat per un període de cinc anys, en substitució del seu predecessor Miguel Beato, qui ha estat al capdavant de la institució durant els darreres deu anys, període màxim estipulat per a aquest càrrec.

serranonomenament Amb una trajectòria científica reconeguda internacionalment, Serrano aborda la seva nova faceta de director amb el repte d'ésser líder mundial, atraure finançament privat i traduir el coneixement en millores per a la salut i en riquesa econòmica.

Luis Serrano (1959), doctor en Bioquímica per la Universitat Autònoma de Madrid, ha estat, entre d'altres, cap de grup al Laboratori Europeu de Biologia Molecular (EMBL), a Heidelberg (Alemanya) i cap del programa de Biologia Estructural i Computacional de manera paral·lela a l'EMBL i al CNIO.

Actualment, és professor d'Investigació ICREA i dirigeix el programa de Biologia de Sistemes al CRG.

Des del 2007, Serrano ha exercit funcions de sotsdirector del CRG i professionalment ha demostrat que reuneix capacitats científiques, lideratge i dots de gestor, qualitats de gran vàlua en l'actual conjuntura econòmica.

Continuïtat i nous reptes de futur

Com a nou director, Serrano donarà continuïtat al projecte, aportant noves idees i nous reptes de futur per al centre. Així, en aquesta nova etapa, el nou director pretén seguir en la mateixa línia i aconseguir que el CRG es mantingui com a referent en recerca biomèdica a nivell mundial.

Com ha manifestat "entre els meus propòsits com a director, espero fer del CRG un centre de referència europeu en anàlisi del genoma humà. Per a aconseguir-ho, els meus reptes seran atraure finançament privat mitjançant el mecenatge i col·laboracions amb l'empresa, així com consolidar i reoganitzar l'institut per fer-lo més eficient ".