Investigadors ICREA-UPF: una part essencial de l’ADN de la Universitat

La UPF compta amb 43 professors d’investigació en actiu, de deu nacionalitats diferents, vinculats al programa ICREA Sènior, un fet decisiu per atraure nous recursos europeus, equips de recerca i talent. Prop d’una vintena han participat en una trobada amb el rector Jaume Casals i diversos vicerectors, per tal d’intercanviar impressions.

13.12.2019

La Internet de les coses per satèl·lit serà cada vegada més accessible

Gràcies a la implementació d'esquemes avançats d'accés aleatori per satèl·lit que fan servir algorismes eficaços i de baixa complexitat. Segons un treball publicat a l'International Journal of Satellite Communications and Networking, del qual un dels seus autors és Giuseppe Cocco, investigador del DTIC i del Centre Aeroespacial Alemany (DLR).

13.12.2019

Estimen els costos hospitalaris de les malalties professionals no reconegudes per la Seguretat Social

Investigadors liderats per Consol Serra han estudiat el cost exacte i individualitzat de pacients amb malalties professionals ingressats a l'Hospital de la Mar.

12.12.2019

CS-Track estudiarà l’impacte i la rellevància de la ciència en la ciutadania

CS-Track, Expanding our knowledge on Citizen Science és un projecte que acaba de començar aquest desembre i que pertany a la convocatòria H2020.  Hi participa el grup de recerca TIDE amb Davinia Hernández-Leo com a investigadora principal a la UPF i dins un consorci de nou socis de set països.

11.12.2019

Efectes sobre la salut, notícies falses i impacte ambiental són els temes d’alimentació que més interessen la població