23.10.2019

Hem arribat a la societat transparent que pronosticava el filòsof Gianni Vattimo fa trenta anys?

El Centre d’Estudis i Arxiu Gianni Vattimo de la UPF organitza el workshop internacional “Have we reached Vattimo’s Transparent Society?”, que tindrà lloc el 28 d’octubre al campus de la Ciutadella. Diversos acadèmics d'Espanya, Itàlia i el Canadà analitzaran la qüestió des dels punts de vista social, polític i estètic.

22.10.2019

"He construït el meu mosaic editorial amb les millors tessel·les del coneixement que he pogut aplegar"

Gonzalo Pontón, editor, historiador i escriptor, ha estat investit doctor honoris causa per la UPF el 22 d'octubre a l'auditori del campus de la Ciutadella. Ha estat acompanyat pel seu padrí Javier Aparicio Maydeu, catedràtic del Departament d'Humanitats i delegat de Cultura de la UPF, i Joaquim Albareda, catedràtic del Departament d'Humanitats i director de l'Institut d'Història Jaume Vicens i Vives de la UPF, ha pronunciat l'elogi.

22.10.2019

Quins usos fan els adolescents del YouTube?

Un article publicat a la revista Information, Communication & Society per Fernanda Pires i  Carlos A. Scolari, membres del grup de recerca MEDIUM, amb Maria-Jose Masanet, investigadora de la Universitat de Barcelona, analitza els usos i practiques que els adolescents fan de YouTube i les metàfores que sorgeixen al posar en discurs aquests usos. La recerca s’emmarca en el projecte H2020 Transmedia Literacy, que explora les competències transmèdia i les estratègies informals d’aprenentatge dels adolescents.

22.10.2019

La Universitat premia la recerca en gènere

El 21 d’octubre es van reconèixer els millors treballs de fi de grau, de màster i tesi doctoral que tenien com a temàtica central la recerca en gènere
21.10.2019

Què porta a la ciutadania a votar els partits "anti-establishment"?

Un article de Danilo Serani, investigador del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, analitza l'impacte de la crisi econòmica sobre les preferències electorals dels ciutadans europeus. El treball revela que l'èxit electoral dels challenger parties es deu en gran part a la falta de confiança cap als actors de representació política.