13.08.2019

Joves i brillants ments científiques es reuneixen a Barcelona

Del 7 al 23 d'agost, 79 estudiants de secundària de tot el món es reuneixen a Barcelona per a participar en experiments científics reals amb investigadors destacats a la School for Molecular and Theoretical Biology (SMTB) amb el suport de la Fundació Zimin.

29.07.2019

L’estació Ciutadella/Vila Olímpica del Metro de Barcelona mostra la intervenció mural “Leonardo da Vinci al PRBB”

La mostra commemora el 500 aniversari de Leonardo da Vinci i té per objectiu donar a conèixer la recerca que es realitza als centres del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona.
29.07.2019

Resolta la primera convocatòria de projectes de recerca a l’entorn del Benestar Planetari

S’han concedit catorze ajuts, per valor de 84.431 euros, d’un total de 73 propostes presentades. Les accions seleccionades busquen, d’una banda, promoure la investigació multidisciplinària a l’entorn del concepte de benestar planetari i, de l’altra, donar suport a una nova generació d’acadèmics que vulguin orientar la seva investigació al voltant d’aquest repte.

26.07.2019

Les forces mecàniques controlen el destí cel·lular durant la formació del cervell

L'estudi realitzat en peix zebra mostra que les cèl·lules de la frontera del cervell posterior detecten forces mecàniques per regular l’equilibri entre cèl·lules mare progenitores i neurones diferenciades.
25.07.2019

Com el canvi climàtic va determinar les diàspores humanes a l’Amèrica del Sud durant l’Holocè?

Jonas Gregorio de Souza, investigador Marie Curie del Departament d’Humanitats de la UPF, portarà a terme el projecte “Examining Pan-Neotropical Diasporas” els propers dos anys per tal de donar resposta a aquesta qüestió.