Vés enrere La 19a. edició de la Setmana de la Ciència s'acaba d'inaugurar

La 19a. edició de la Setmana de la Ciència s'acaba d'inaugurar

Se celebra del 14 al 23 de novembre i l'acte inaugural ha tingut lloc el 17 de novembre al Parlament de Catalunya. L'acte ha comptat amb la presència del rector Jaume Casals. La Universitat Pompeu Fabra col·labora com a entitat organitzadora i enguany hi participen el DTIC i l'ESUP, a més de l'IBE (UPF-CSIC), amb activitats obertes als estudiants i al públic general.
16.11.2014

parlament01150.000 persones, entre elles 14.000 escolars d'ESO, participaran del 14 al 23 de novembre, en la 19a Setmana de la Ciència a Catalunya (SC'14), organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) amb el suport del Departament d'Economia i Coneixement.

L'SC'14 pren com a eixos temàtics principals la cristal·lografia i la biotecnologia amb motiu de la celebració, enguany, de l'Any Internacional de la Cristal·lografia i l'Any de la Biotecnologia. Aquestes temàtiques es proposen com a fil conductor, tot i que sense excloure'n cap altra àrea científica.

L'SC'14 sha quedat inaugurada al Parlament de Catalunya el 17 de novembre a les 10.00 hores amb les intervencions de la  M. Hble. Sra. Núria de Gispert, presidenta del Parlament de Catalunya; l' Hble. Sr. Andreu Mas-Colell, conseller d'Economia i Coneixement; Dr. Enric Claverol, director de l'FCRi; i el  Dr. Joandomènec Ros, president de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC).

Dues conferències inaugurals, la primera amb el títol  "Podem eradicar la infecció per VIH en les persones infectades? Paper de la vacuna terapèutica", ha anat a càrrec del  Dr. Bonaventura Clotet, director de l'Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa i parlament02cap de la Unitat VIH de l'Hospital Trias i Pujol; i la segona amb el títol " El virus del pailoma huma, VPH", a càrrec del Dr.  Xavier Bosch, oncòleg i epidemiòleg de l'Institut Català d'Oncologia.

Com a novetat, l 'acte inaugural ha anat seguit, a partir de les 11.00 hores i fins a les 14.00 hores, d'un dels esdeveniments centrals de l'SC'14: la jornada Vacunes,    ciència    i societat, organitzada per l'IEC i l'FCRi amb el suport del Consell Assessor del Parlament sobre Ciència i Tecnologia (CAPCIT).

Programar és un art

"L'art de programar", és una activitat que han organitzat conjuntament el Departament de Tecnologies de la Inofrmació i les Comunicacions (DTIC) i l'Escola Superior Politècnica (ESUP) per al 19 de novembre, de 17.30 a 18.30 que consisteix en una breu introducció a l'art de programar ordinadors, una activitat pensada per a totes les edats que no requereix cap  coneixement previ necessari, sinó simplement tenir curiositat per aprendre, i una ment oberta.

dtic_SC14 Es mostraran les múltiples formes de la programació i la creativitat que requereix. L'esdeveniment servirà igualment per presentar els  tallers de programació gratuïts amb Lightbot  que oferirà el Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la UPF al seu Campus del Poblenou,  a partir del gener 2015, per a joves entre 10-18 anys.

Per aquesta activitat totalment gratuïta, cal reservar enviant un correu electrònic a [email protected]

Les poblacions humanes deixen rastre

L 'Institut de Biologia Evolutiva (CSIC-UPF) i  la plataforma de comunicació científica, La Ciència al Teu Món (LCATM), ofereix una activitat " Descobreix les rutes de les poblacions humanes" en el centre Mediterrani d'Investigacions Marines i Ambientals del CSIC, en què els participants competiran per descobrir les rutes de les migracions humanes,  des del seu origen comú a l'Àfrica fins a arribar a poblar tot el món i perdurar com a espècie.

iBE_SC1014 Els organitzadors volen posar a prova la intuïció, observació i capacitat estratègica dels participants per formar part de la població supervivent.

La reserva és obligatòria i és una activitat adreçada a estudiants de secundària, de batxillerat i cicles formatius.  S'ofereix el 18 de novembre, en tres sessions, a les 10.00, 11.30 i 13.00 hores.

La SC'14 oferirà un ampli ventall d'activitats multidisciplinàries de divulgació científico-tecnològica a tot el territori català, fonamentalment ceonferències i taules rodones, jornades de portes obertes a centres de recerca i museus, cursos i tallers i exposicions, accessibles gratuïtament per a públics molt diversos.

cartell

Totes les activitats es troben a : http://www.fundaciorecerca.cat/setmanaciencia/

Altres e-notícies de recerca relacionades:

La 18a. edició de la Setmana de la Ciència 2013 se celebra del 15 al 24 de novembre