Vés enrere L’Institut de Biologia Evolutiva protagonitza una exposició al CosmoCaixa

L’Institut de Biologia Evolutiva protagonitza una exposició al CosmoCaixa

L’exposició "Biologia Evolutiva Top Ciència" fa una mostra de la recerca que es porta a terme a l’Institut de Biologia Evolutiva. El CosmoCaixa l’acollirà durant un any.

24.05.2016

Institut de Biologia Evolutiva (CSIC-UPF)El CosmoCaixa, el museu de la ciència de Barcelona gestionat per l’Obra Social “la Caixa”, ha estrenat l'exposició Biologia Evolutiva Top Ciència, liderada per l’Institut de Biologia Evolutiva (IBE), centre mixt de la Universitat Pompeu Fabra i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC). Durant un any, podrem trobar l’IBE a Top Ciència, un espai del CoscmoCaixa destinat a mostrar la recerca espanyola més puntera i a promoure les carreres científiques.

L’àrea Top Ciència està formada per materials audiovisuals i interactius que mostren què és la biologia evolutiva i quin tipus de recerca porten a terme els científics de l’IBE. L’exposició s’inicia amb un vídeo introductori del director de l’Institut Xavier Bellés de tamany natural que explica breument els programes de recerca de l’IBE, seguit de dos vídeos on els investigadors Elena Bosch, líder del Laboratori de Genètica Evolutiva de les Poblacions i Salvador Carranza, cap del Grup de Recerca en Sistemàtica, Biogeografia i Evolució dels Rèptils i Amfibis, parlen sobre els seus laboratoris.

Institut de Biologia Evolutiva (CSIC-UPF)L’exposició presenta dos jocs desenvolupats en col·laboració amb els investigadors Iñaki Ruiz-Trillo i Alicia Sánchez: un se centra en els arbres filogenètics i l’altre ajuda a comprendre com els científics calculen el percentatge de similitud entre dues espècies. Pels interessats en la història, un cronograma interactiu ofereix més informació sobre les fites de la biologia evolutiva. L’exposició també inclou una vitrina amb mostres procedents de les col·leccions de l’IBE, que inclouen papallones, escarabats i rèptils, i una secció participativa en la que es demana la opinió dels visitants en relació amb la ciència.

Més de quinze persones de l’IBE han participat en aquest projecte, organitzant diferents activitats i fent possible l’exposició juntament amb els membres i col·laboradors de la Fundació “la Caixa”.

CosmoCaixa rep un promig de 750.000 visites a l’any i ofereix els coneixements científics d’una forma interactiva, obrint les portes a qualsevol persona que vulgui aprendre i que es pregunti el per què de les coses.