Vés enrere La UPF es dota d’un Pla de Mobilitat per millorar la seguretat i la sostenibilitat dels desplaçaments de la seva comunitat

Representa una novetat per a la comunitat de la Universitat ja que és la primera vegada que es confegeix. Ha comptat amb la participació de les principals entitats gestores de la mobilitat i els transports de l’entorn urbà de la UPF.
18.12.2015

El document, aprovat en el passat Consell de Govern de la Universitat, representa una novetat per a la comunitat de la UPF ja que és la primera vegada que es confegeix. Té com a objectius principals millorar la seguretat i la sostenibilitat en els desplaçaments i promoure la salut de les persones.

La confecció del Pla de Mobilitat 2015-2020 de la UPF, els treballs del qual van començar el 2014 liderats per UPF Sostenible, ha comptat amb la participació de les principals entitats gestores de la mobilitat i els transports de l’entorn urbà de la UPF. En aquest sentit, hi han pres part institucions com l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, RENFE, TMB i l’AMB.

Seguint els objectius estratègics definits en el Pla de Mobilitat Urbana de Barcelona, -assolir una mobilitat segura, sostenible, equitativa i eficient-, s’han definit quatre eixos de treball específics sobre els quals es vertebren les accions planificades:

- Potenciar modes de desplaçament sostenibles

- Promoure la seguretat i la salut de les persones

-Millorar l’aparcament privat

- Millorar la informació relacionada amb la mobilitat i els transports.

Algunes de les accions proposades per dur a terme en els propers cinc anys fan referència a afavorir l’aparcament segur de bicicletes privades; a la creació d’un carnet trimestral del bicing per aquells usuaris que estan de pas a la Universitat (estudiants d’intercanvi, investigadors en estades a Barcelona, professors visitants...); a l’adhesió a una plataforma de cotxe compartit o carpooling, o a l’augment de l’ús de les TIC en les relacions laborals diàries per evitar desplaçaments innecessaris i la potenciació del teletreball.

L’impacte de la UPF sobre la mobilitat de Barcelona

La UPF és una universitat plenament urbana i immersa dins el teixit de la ciutat de Barcelona. Actualment està distribuïda en quatre centres (campus de la Ciutadella, campus del Poblenou, campus del Mar i Edifici Mercè) que ocupen un total de 6,5 ha i disposa de 140.000m2 construïts. La seva comunitat està formada per poc més de 15.000 persones.

La mobilitat conjunta de la UPF suposa anualment la realització d’uns 9 milions de desplaçaments principals, un recorregut de 150 milions de quilòmetres, una dedicació de 624 anys i unes emissions de GEH de 7.200 tonelades de CO2 equivalent.