Vés enrere Cinc estudiants han iniciat aquest curs els seus estudis de grau a la UPF gràcies a les beques salari

Es tracta de la primera convocatòria d'aquest programa, que consta de les modalitats general i Prometeus. Inclou una renda de 600 euros durant els nou mesos de curs acadèmic, renovables al llarg dels anys de durada del grau, la gratuïtat de la matrícula i el suport d'un tutor.
13.10.2016

En el marc de les polítiques d'inclusió contemplades en el Pla Estratètgic 2016-2025 de la UPF, cinc estudiants amb una situació econòmica desafavorida, que no es podrien plantejar fer estudis universitaris sense comptar amb una ajuda regular, han començat aquest curs 2016-2017 una titulació de grau a la Universitat. I ho han fet gràcies a la posada en marxa de la primera edició del programa de beques salari, una iniciativa que compta amb el suport del Banco Santander, en el marc del conveni de col·laboració que la UPF i l'entitat financera van signar el novembre del 2015.

Quatre d’aquests estudiants han obtingut l’ajut en la modalitat general, i cursaran els graus en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció, Relacions Laborals, Enginyeria Biomèdica, i el doble grau en Dret i Administració i Direcció d’Empreses /Economia.

Una estudiant, que farà el grau en Traducció i Interpretació, ha obtingut la beca salari en la modalitat Prometeus de la convocatòria, que reserva dues places a alumnes pertanyents a dos centres del barri del Raval de Barcelona, els instituts d’ensenyament públic Milà i Fontanals i Miquel Tarradell.

L’ajut consisteix en una renda mensual, en concepte de beca salari, de 600 euros, durant els nou mesos del curs acadèmic, entre octubre i juny, renovables al llarg dels anys de durada del grau, sempre que es compleixin els requisits de renovació establerts en cada convocatòria.

També inclou la gratuïtat dels crèdits matriculats per primera vegada durant els anys de durada del grau matriculat, una gratuïtat lligada a l’obtenció de la beca de la convocatòria del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports (MECE), que l’estudiant ha de sol·licitar obligatòriament; i finalment, un programa d’acompanyament, mentoria i tutorització supervisat per experts de la Universitat.

39 estudiants que complien les condicions van optar a les beques salari en la seva modalitat general, que en un principi incloïa tres places. A la modalitat Prometeus, que reserva dues places, hi van poder optar tres persones, però per diversos motius, només una d’elles ha acabat obtenint l’ajut. Aquesta plaça no coberta s’ha traslladat automàticament a la modalitat general, que finalment ha constat de quatre beques salari.

Requisits econòmics i acadèmics

Els cinc estudiants, per accedir als ajuts de les beques salari, han d’haver formalitzat la matrícula de primer durant el curs 2016-2017 i presentat l’acreditació favorable de caràcter econòmic (han d’estar en condicions d’accedir a les beques ordinàries que concedeix el MECE, en algun dels dos llindars de renda inferiors). A més, per a la renovació de l’ajut, han d’aconseguir el rendiment mínim equivalent al d’un becari del MECE.

Els estudiants becats renovaran la beca per al curs 2017-2018 sempre que finalitzin el curs acadèmic 2016-2017 amb totes les assignatures superades i no se sobrepassin els anys de durada dels estudis del grau matriculat. La Comissió d’Adjudicació, que resol les sol·licituds presentades, valora el rendiment acadèmic de les persones becàries al llarg del curs, així com les situacions de caire personal o acadèmic que poden al·legar quan no compleixen alguns dels requisits.