Vés enrere El CEXS compta amb dos investigadors ICREA Acadèmia més

El CEXS compta amb dos investigadors ICREA Acadèmia més

Els científics Eulàlia de Nadal i David Comas han estat reconeguts en la 4a. edició d'aquest guardó en reconeixement de l'excel·lència investigadora i la seva capacitat de lideratge.
28.03.2012

En la quarta edició del Programa, dos professors de la UPF,  Eulàlia de Nadal i David Comas,  del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (CEXS) han estat reconeguts com a  ICREA Acadèmia 2011 per la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA).

Aquest guardó, dotat amb un import de 50.000 euros per candidat, reconeix l'excel·lència investigadora i la capacitat de lideratge i amb l'objectiu principal de motivar i retenir els professors universitaris, els permet una dedicació prioritària a activitats de recerca per un període de cinc anys en una universitat pública catalana.

eulalia de NadalEulàlia de Nadal (Barcelona, 1972) es va llicenciar en Medicina Veterinària (1995) i es va doctorar en Bioquímica i Biologia Molecular (2000), a la UAB. Va fer els seus estudis postdoctorals a Suïssa, a l'Eidgenössische Technische Hochschule (ETH) de Zürich i al CEXS-UPF, sota la direcció de Francesc Posas. Des del 2008, a la UPF és professora associada de Bioquímica i Biologia Molecular i co-directora del Grup de Recerca en Senyalització Cel·lular al CEXS.

David ComasDavid Comas és doctor en Biologia per la Universitat de Barcelona. Ha realitzat diverses estades de recerca a l'estranger (Londres, Munic, Hèlsinki) i es va incorporar a la UPF al 1998 quan es van iniciar els estudis de Biologia. Com a investigador és el responsable del Grup de Biologia de la Diversitat Genòmica dins la Unitat de Biologia Evolutiva, centre mixt UPF-CSIC. La seva línia principal de recerca se centra en l'anàlisi de la diversitat del genoma en poblacions humanes i en les seves implicacions biomèdiques i evolutives.

Vint investigadors de la UPF són ICREA Acadèmia

En aquesta quarta convocatòria,  ICREA ha escollit dotze investigadors entre totes les universitats públiques catalanes. Concretament, quatre a la UB, tres a la UAB, dos a la UPF i a la UPC i, finalment,  un per la URV. Per àrees de coneixement a les quals pertanyen els premiats corresponen als àmbits de Ciències Experimentals, Matemàtiques, Humanitats, Biomedicina, Ciències Socials i Tecnologia.

logoICREAFins al moment, en aquestes quatre edicions,  han passat a formar part del Programa ICREA Acadèmia un total de 107 investigadors, 20 dels quals pertanyen a la UPF. La resta d'universitats catalanes compten amb 36 (UB), 28 (UAB), 10 (UPC) i 13 més entre la UdL, la URV i la UdG.

Els ajuts signifiquen un important impuls per continuar fent recerca i suposen uns imports anuals de 25.000 euros per a cadascú dels candidats seleccionats, a més de 20.000 euros per a la universitat en la qual exerceixi l'investigador,  adreçats principalment a la contractació de personal docent de suport i 5.000 euros més en concepte de despeses derivades del Programa. Així doncs, el cost total per investigador i any és de 50.000 euros.

Altres e-notícies relacionades:

Tres professors de la UPF, distingits en la tercera edició dels ICREA Acadèmia