Vés enrere Els estudiants de màsters i doctorats de la UPF es graduen

Els estudiants de màsters i doctorats de la UPF es graduen

Durant el seu parlament en l'acte de graduació de la promoció 2008, el rector Josep Joan Moreso va defensar que la UPF esdevingui una universitat multilingüe per atreure els millors estudiants, professors i investigadors de tot el món.
28.07.2008

Més de 170 nous doctors i graduats de màsters oficials, corresponents a la promoció 2008 de la UPF, acompanyats dels seus familiars i amics, van participar ahir en la segona edició del'acte acadèmic de graduació de màsters oficials i doctorats, que va tenir lloc a partir de les 19.00 hores a l'auditori del campus de la Ciutadella. (a la imatge, una estudiant de màster recull el diploma de mans del rector Josep Joan Moreso, a qui acompanya la vicerectora de Postgrau, Doctorat i Relacions Internacionals, María Morrás).

El programa de l'acte, que ha comptat amb diverses actuacions del Cor de la UPF, ha inclòs les parts següents: benvinguda a càrrec de Josep Joan Moreso, rector de la UPF; lliçó de graduació, que sota el títol "Listening, Learning and Leading in Today's World" (versió pdf en anglès - versió pdf en català), ha impartit el filòsof Ramin Jahanbegloo (a la imatge inferior); lliurament dels diplomes commemoratius als nous doctors i graduats; lliurament dels premis CESCA; i parlament d'un graduat, en nom i representació de la promoció 2008, i finalment, parlament i cloenda de l'acte, a càrrec del rector.

En el parlament de cloenda de l'acte (versió pdf), el rector Josep Joan Moreso s'ha referit al lloc que ha d'ocupar la llengua catalana a les nostres universitats i ha defensat que la UPF esdevingui "un campus multilingüe, on tres idiomes, almenys, conviuen en condicions d'harmonia preestablerta: el català, el castellà i l'anglès". "Donada la manera en la qual a Espanya s'implementa l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior, vull dir, amb màsters -la majoria de seixanta crèdits i un any de duració-, és necessari que una part º important d'ells, d'acord amb els destinataris que han de tenir, s'imparteixi en castellà i en anglès, dues llengües majoritàries al món, sent l'anglès, com òbviament sabeu, la lingua franca de la ciència, dels negocis, de la política, de la cooperació internacional", ha afegit.

El rector lliurant el diploma a una graduadaMoreso va expressar la voluntat de la UPF per "atreure els millors estudiants i els millors professors i investigadors del món". I va afegir que "a la nostra Universitat, els investigadors que s'incorporen de Madrid o de Saragossa, de Ohio, de Milà, o de Cracòvia acaben parlant el català, perquè viuen amb nosaltres, i estimen el país que han triat per viure. Si els demanéssim el coneixement suficient del català pel dia que arriben, senzillament no vindrien. No vull creure que això és el que pretenen alguns amb aquesta política miop, però la Universitat Pompeu Fabra resistirà fins al límit per no adoptar una mesura que ens duria a la mediocritat".

Els estudiants que s'han graduat enguany han cursat, durant el curs 2007-2008, algun dels quinze màsters oficials oferts per UPF, entre els propis i els interuniversitaris coordinats per la Universitat. Per nombre de participants a l'acte, destaquen els estudiants dels màsters en Recerca Biomèdica (amb 35 inscrits); en Innovació i Qualitat Televisives (de TV3) (19); en Salut Pública (17), i en Ciències Polítiques i Socials, amb 15 participants. Pel que fa als doctorats, el nombre d'inscrits és de setze.

Lliurament dels premis CESCA

Com a novetat d'enguany, l'acte de graduació ha inclòs el lliurament dels premis del Centre de Supercomputació de Catalunya (CESCA) a les tres tesis doctorals de la UPF que han estat més consultades durant el curs 2006-2007, publicades dins del servei de TDX ( Tesis Doctorals en Xarxa).

Ramin Jahanbegloo pronunciant la lliçó de graduacióLes autores de les tres tesis més visitades, títol del seu treball i tutor són: en primer lloc, Sonia Martín, amb "Gastos contables y gastos fiscales en el impuesto sobre sociedades", dirigida per Antonia Agulló, i presentada en el Departament de Dret. En segon lloc, Pilar Soldevila, amb "El control de gestión en organizaciones sin ánimo de lucro: el caso particular de los colegios de economistas de España", dirigida pel professor Oriol Amat i presentada en el Departament d'Economia i Empresa. I finalment, Christine Pauleau, amb "Incidencia del derecho en la creación y funcionamiento de las Joint Ventures. Análisis de la organización jurídica de las Joint Ventures en la Unión Europea, con especial referencia a España", dirigida per Francisco Vicent i Fernando Cerdá i presentada en el Departament de Dret.

TDX és una base de dades gestionada pel Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya (CBUC) i el Centre de Supercomputació de Catalunya (CESCA), en la qual la UPF ja ha introduït actualment prop de 200 tesis. Els premis CESCA s'atorguen a les tres tesis més visitades de cadascuna de les disset universitats que participen en el projecte TDX, que durant l'any 2007 va rebre un total de 2,6 milions de consultes.