Vés enrere Presentació del nou llibre de Víctor Sampedro: Comunicación política digital en España

El dia 18 de novembre, a la fàbrica Lehmann, la Càtedra va organitzar la presentació del nou llibre del Víctor Sampedro.

22.11.2021

En el marc de divulgació de coneixement de la Cátedra Ideograma – UPF de Comunicación Política y Democracia, es va organitzar la presentació del nou llibre de Víctor Sampedro: “Comunicación política digital en España. Del «Pásalo» a Podemos y de Podemos a Vox”.

Cartell de l'acte de presentació del llibre.

L'autor, catedràtic d'Opinió Pública i Comunicació Política a la Universitat Rey Juan Carlos, va estar acompanyat de 3 ponents experts en la matèria: Arantxa Capdevila, professora de Comunicació a la URV, Antoni Gutiérrez-Rubí, impulsor de la Càtedra Ideograma – UPF i CEO d'ideograma i Carol Galais, professora de Ciència Política a la UAB.

L'acte es va poder seguir presencialment o via streaming mitjançant el nostre canal de YouTube.

Carles Pont-Sorribes presentant a la Càtedra i als convidats.

Carles Pont-Sorribes, director de la Càtedra, va iniciar la presentació donant la benvinguda al públic i introduint l'autor convidat. També va explicar les darreres investigacions realitzades en el marc de la Càtedra.

Víctor Sampedro va explicar que el llibre és una obra coral que reescriu, actualitza i amplia els textos de les investigacions del grup Ciberdemocràcia i se centra en l'aparició de dos nous actors: Podemos i Vox, així com en la creació i ampliació de l'esfera pública digital a la política espanyola.

Víctor Sampedro, Arantza Capdevila, Antoni Gutiérrez-Rubí i Carol Galais.

Per la seva banda, Arantxa Capdevila va destacar el paper primordial de la televisió a les campanyes electorals, tot i que els mitjans digitals hagin guanyat molt de pes en els últims anys.

Antoni Gutiérrez-Rubí, va ressaltar la quantitat de dades que conté el llibre: “La cartografia del llibre és una eina molt útil, i ofereix camins per comprendre els darrers 20 anys”.

Finalment, Carol Galais va parlar sobre l'estratègia de xarxes socials que està utilitzant Vox: "Si mires la comunicació de Vox veus que ha baixat, per la seva presència a l'esfera digital però també a xarxes com WhatsApp".

Tot seguit, es va debatre sobre les principals preocupacions al voltant de l'esfera pública digital i es van contestar les preguntes del públic i del xat.

El video de l'acte es pot recuperar en el següent link: