Vés enrere CONFERÈNCIA - Sobirania digital i de l’opinió pública? El periodisme davant els règims de la mentida

El proper dilluns 6 de novembre a les 18.30 h s’organitzarà una conferència a càrrec de Victor Sampedro, amb el nom de Sobirania digital i de l’opinió pública? El periodisme davant els règims de la mentida.

02.11.2023

L'acte serà un diàleg entre els professors Victor Sampedro i Núria Almirón, en el que es tractaran els nous reptes que planteja la digitalització en la creació de climes d’opinió, la proliferació de les notícies falses i l’ús de les dades dels ciutadans.

La sessió es realitzarà a l’Auditori del Campus de Poblenou a les 18.30 h i estarà  presentada pel degà de la Facultat de Comunicació i director de la Càtedra Ideograma – UPF, Carles Pont, el qual obrirà pas al diàleg entre Víctor Sampedro i Núria Almirón. Aquesta conferència està organitzada per la Càtedra Ideograma – UPF de Comunicació Política i Democràcia i els grups de recerca POLCOM-GRP, UNIC, CRITICC.

Víctor Sampedro és catedràtic d’Opinió Pública i Comunicació Política per la Universitat Rey Juan Carlos. Doctor en Ciències de la Informació per la UCM (1995). Autor del llibre 'Teorías de la comunicación y el poder. Opinión pública y pseudocracia' (Akal), on aprofundeix en el ‘regim de la mentida’ que té grans efectes en la configuració de l’opinió pública.

Núria Almirón és investigadora i professora universitària catalana especialitzada en els mitjans de comunicació, els grups d'interès i els estudis crítics dels animals. Actualment, es professora titular en el Departament de Comunicació de la UPF i codirectora del UPF-Centre for Animal Ethics.