L'Orquestra de Cambra va néixer el 1994 com a Conjunt Instrumental, amb la intenció de ser un lloc de trobada dels estudiants i professors de la UPF.  A partir del curs 2006-2007, amb el creixement del grup, va sorgir L'Orquestra de Cambra de la Universitat Pompeu Fabra, que realitza un cicle anual de sis concerts dintre i fora de la Universitat, amb un total de dos programes per curs. El seu repertori va des de Bach i Vivaldi fins a compositors contemporanis com Hindemith o Genzmer passant per Mozart o Mendelssohn, entre altres. Solistes com David Veiga (violí), Pilar Guarné (piano) o Estela Rodríguez (fagot), han col·laborat amb l'orquestra.

L'OCUPF vol ajudar també a fer difusió a joves solistes i els ofereix l'oportunitat de tocar com a tals. En són exemples Javier Arruabarrena (trompa), Alfonso Fernández (fagot) o Esther Pinyol (arpa), entre altres.  L'OCUPF ha tocat a Barcelona, Terrassa, Mataró o Sabadell. El director de l'Orquestra de Cambra des del curs 2002-2003 és Diego Miguel-Urzanqui.

Fragments del concert que el Cor i l'Orquestra de Cambra van oferir el 10 de juny del 2017 a la parròquia de la Mare de Déu de Núria.

Direcció de l'Orquestra: Diego Miguel-Urzanqui

Direcció del Cor: Aída Vera