Vés enrere L’OCC presenta una comunicació al XXIIè Congrés Internacional de la SEP

L’OCC presenta una comunicació al XXIIè Congrés Internacional de la SEP

La Societat Espanyola de Periodística (SEP) va celebrar el seu XXIIè Congrés Internacional a la Universitat Camilo José Cela (UCJC) de Madrid els dies 17 i 18 de juny on l'OCC va presentar una comunicació.
20.06.2016

La Societat Espanyola de Periodística (SEP) va celebrar el seu XXIIè Congrés Internacional a la Universitat Camilo José Cela (UCJC) de Madrid els dies 17 i 18 de juny. L’edició d’enguany del Congrés de la SEP ha volgut adoptar els reptes del periodisme per a l’exercici responsable i lliure de la professió en un panorama canviant i vertiginós.

En aquest context, el Dr. Sergi Cortiñas i el Dr. Felipe Alonso, director i sotsdirector de l’OCC i Marc Darriba, investigador membre de l’OCC, van presentar la comunicació “Comunicación de la pseudociencia al gran público: Análisis descriptivo de la presencia de obras pseudocientíficas en el catálogo de las bibliotecas públicas españolas”. Es tracta d’una anàlisi preliminar dels resultats que s’estan obtenint en l’estudi sobre la presència de la pseudociència a la xarxa de biblioteques públiques de l’Estat. Així, el text exposa la presència d’obres que aborden manifestacions pseudocientífiques com a tema principal i a quina manifestació pseudocientífica responen, i també quin percentatge de llibres que tracta aquest fenomen ho fa de forma critica o contrària.

Aquest estudi s’està duent a terme en el sí del projecte Pseudociència i societat a l'Estat espanyol. Anàlisi de les estratègies comunicatives emprades por la pseudociència per a la seva inserció social: métodes, discursos i usuaris (PYSOCE), finançat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat.