Vés enrere Experiències i sessions informatives programades en aquest segon trimestre del curs

01.02.2010

Segon trimestre. Curs 2009-2010: Experiències i sessions informatives

FC18/2N10 - Sessió informativa: La divulgació docent i científica, els drets d'autor, les llicències Creative Commons i els repositoris
L’objectiu de la sessió és explicar què ofereix, la Biblioteca, al PDI en el procés d'elaboració de materials docents i publicacions científiques i els aspectes que han de tenir en compte de cara per a la seva divulgació. Es farà especial èmfasi en els temes de propietat intel·lectual.
16 de febrer del 2010 de 12.00 a 14.00 hores
Aula 20.237 de l'edifici de Jaume I (Campus de Ciutadella)
1.      Materials docents
2.      Articles, working papers, publicacions de congressos
3.      Drets d'autor
- Introducció a la propietat intel·lectual
- Llicències Creative Commons
La sessió serà a càrrec d’Anna Casaldàliga, subdirectrora de la Biblioteca de la UPF i de Marina Losada, responsable de gestió de recursos electrònics de la Biblioteca de la UPF.

FC17/2N10 - Experiències UPF: Què fa un bon professor universitari?

Sessió interactiva d'intercanvi entre tots els participants moderada pel professor que presenta l'experiència. Durant la sessió hi haurà cafè pels participants.

18 de febrer del 2010 de 14.30 a 15.30 hores
Aula 40.043 Roger de Llúria (Campus Ciutadella)
El contingut de la sessió tindrà els següents apartats:
4.      La passió pel coneixement.
5.      Estratègies docents: informació, interacció i incentivació de futur.
6.      Recerca i docència. El "Quadrat Màgic" de la recerca en ciències socials.
7.      Són convenients els power points i similars en la docència?

La sessió serà a càrrec de Ferran Requejo, professor del departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF.

FC9/2N10 - Experiències UPF: Com combinar les classes presencials amb l'Aula Global

L’objectiu de la sessió és identifica els diferents recursos que es complementen amb la realització de les classes presencials i reconèixer les principals característiques i potencialitats de l'Aula Global per la docència.

10 de març del 2010 de 14.30 a 15.30 hores
Sala de reunions 20.283 de l'edifici Jaume I (Campus de Ciutadella)
El contingut de la sessió tindrà els següents apartats:

Utilització de la pàgina web com a esquema per les classes i com espai per que els estudiants puguin trobar tots els materials que em fet servir a classe.

Disseny del guió de la classe en format web. Avantatges i inconvenients
Base de dades històrica de tots els materials utilitzats
Interconectivitat amb altres assignatures de la mateixa àrea

Utilització de l'Aula Global com a lloc de intercanvi dels treballs i pràctiques dels estudiants.

La sessió serà a càrrec de Antoni Luna, professor del departament d'Humanitats de la UPF.