Vés enrere "El gènere no es pot separar de la raça i la classe, hem d'abordar les causes sistèmiques de l'explotació”

Angela Y. Davis, activista política nord-americana i professora emèrita de la Universitat de Califòrnia a Santa Cruz, va ser investida el 9 de març doctora honoris causa per la UPF, en una cerimònia presidida per Jaume Casals, rector de la UPF, que es va poder seguir en streaming. La padrina d’Angela Davis va ser Elena Larrauri, catedràtica de Criminologia, i l’elogi va ser pronunciat per Tània Verge i Linda G. Jones, catedràtica i professora, respectivament, dels departaments de Ciències Polítiques i Socials i Humanitats.
10.03.2021

Angela Y. Davis, activista política nord-americana i professora emèrita de la Universitat de Califòrnia a Santa Cruz, va ser investida doctora honoris causa per la UPF, en una cerimònia que més de 500 persones van poder seguir en streaming a través de la web de la Universitat, i que va ser retransmesa per les xarxes socials, amb el hashtag #DavisHonorisUPF.

L’acte acadèmic, que va tenir lloc el 9 de març, a les 19.00 hores, es va fer en format virtual, presidit i conduït per Jaume Casals, rector de la UPF, presencialment des de l’auditori del campus de la Ciutadella. En aquest escenari també van ser presents Tània Verge i Linda G. Jones, catedràtica i professora, respectivament, dels departaments de Ciències Polítiques i Socials i Humanitats de la UPF, que van pronunciar l’elogi de la doctoranda, i Elena Larrauri, catedràtica de Criminoloiga del Departament de Dret, que va ser la padrina d’Angela Y. Davis.

L’activista política, que durant l’acte es visualitzava en tot moment en una gran pantalla instal·lada a l’auditori, es trobava a casa seva, a la ciutat d’Oakland, Califòrnia (EUA).

D’aquesta manera, la UPF ha reconegut la seva dilatada trajectòria acadèmica i intel·lectual, amb valuoses anàlisis sobre la interrelació entre gènere, raça i classe social, així com la seva activa militància en la defensa dels drets civils, la justícia, la igualtat i la llibertat de les persones.

Es tracta de la dissetena personalitat que és investida honoris causa per la UPF, des del primer reconeixement a Desmond Tutu (curs 1999-2000) fins al darrer, que va rebre Gonzalo Pontón (curs 2019-2020), i la quarta dona després de Maria João Pires (curs 2018-2019)

L’acte, en la realització del qual van col·laborar estudiants del grau en Comunicació Audiovisual de la Universitat, va incloure una actuació de l'Aula de Teatre de la UPF, amb l’acompanyament de Sa Nau Dansa i Mariona Ferrer al violoncel, que van interpretar un fragment de la peça “Angela i els vuit mil policies”, de Maria Aurèlia Capmany, i una actuació del grup “The Sey Sisters”.