Vés enrere UPF Sostenible impulsa un nou protocol d’envasos

UPF Sostenible impulsa un nou protocol d’envasos

La iniciativa preveu substituir les ampolles de plàstic per gerres de vidre omplertes amb aigua filtrada
14.05.2018

Amb l’objectiu de reduir la petjada ecològica i ser més sostenibles, la Universitat acaba d’elaborar un nou protocol d’envasos. Aquest té per objectiu substituir a les reunions i als actes públics les ampolles de plàstic per gerres de vidre omplertes amb aigua filtrada. Actualment s’està fent una prova pilot a l’edifici Mercè i, per tal d’implementar-lo, s’han instal·lat filtres d’aigua a diversos llocs de l’edifici. Concretament, els llocs triats són la planta baixa, la principal, la quarta i l’àtic. A més, s’encoratja els participants de les reunions a portar-hi la seva pròpia tassa. Tanmateix, en cas que això no sigui possible, es preveu substituir els gots de plàstic per gots compostables.

El protocol s’ha concebut per reduir l’ús de plàstics a la Universitat davant els perills de continuar amb aquest model insostenible per al planeta. Per això, s’està estudiant la seva implantació als diferents campus. Per altra banda, per elaborar el protocol s’ha fet una recerca sobre alternatives als gots de plàstic i sobre la possible implementació d’aquest als campus de la Universitat. Amb la informació recollida, UPF Sostenible ha elaborat la infografia següent: