Vés enrere Conferència: Una nueva visión de Tarteso a través del yacimiento de Casas del Turuñuelo (Guareña, Badajoz)

El passat 27 de febrer de 2024, la Universitat Pompeu Fabra va acollir la conferència titulada "Una nova visió de Tartessos a través del jaciment de Casas del Turuñuelo (Guareña, Badajoz)" com a part del cicle de conferències de la Càtedra Josep Fontana. La ponència va oferir una profunda exploració del descobriment arqueològic a Turuñuelo, exposant troballes que han redefinit la nostra comprensió de l'antiga civilització de Tartessos a la península ibèrica.

13.03.2024

Conferència "Una nueva visión de Tarteso a través del yacimiento de Casas del Turuñuelo (Guareña, Badajoz)" a la Universitat Pompeu Fabra

L'equip d'arqueòlegs, liderat per experts reconeguts internacionalment, va compartir amb l'audiència les fascinants revelacions desenterrades al jaciment de Casas del Turuñuelo, situat a Guareña, Badajoz. La conferència, emmarcada en el context del Premi Nacional d'Arqueologia atorgat per la Fundació Palarq, va servir com a plataforma per presentar la transcendental importància d'aquest descobriment.

La xerrada es va centrar en l'imponent edifici descobert a Turuñuelo, que es presumeix que va ser una residència de l'elit social durant l'Edat del Ferro. L'arquitectura avançada i les luxoses decoracions de les habitacions han desafiat les percepcions anteriors sobre l'organització social i la planificació urbana en aquella època.

A més a més, es van explorar els diversos artefactes trobats, des d'eines i utensilis fins a objectes d'ornament personal, proporcionant una visió detallada de la vida quotidiana a la regió durant l'Edat del Ferro. Aquest conjunt de descobriments no només llança llum sobre la cultura i la tecnologia de l'època, sinó que també planteja preguntes intrigants sobre la funció i el propòsit de Turuñuelo en el context de l'antiga Tartessos.

La conferència va concloure destacant la rellevància d'aquest descobriment per a l'arqueologia espanyola i internacional, subratllant el paper crucial que juga en la reinterpretació de Tartessos i la seva contribució a la comprensió de la història de la península ibèrica. La comunitat acadèmica i el públic en general van ser testimonis d'una presentació que no només va il·luminar el passat, sinó que també va obrir noves perspectives per a futures investigacions a la regió.

En resum, la conferència "Una nova visió de Tartessos a través del jaciment de Casas del Turuñuelo" va proporcionar una plataforma inestimable per compartir i discutir les emocionants troballes a Turuñuelo, consolidant el seu lloc com un dels fites més significatius en l'arqueologia contemporània