Vés enrere "Three Kyoto School Philosophers on Practice: Nishida, Nishitani, Ueda"

"Three Kyoto School Philosophers on Practice: Nishida, Nishitani, Ueda"

Lecture by Professor Emeritus John C. Maraldo, Department of Philosophy at the University of North Florida (USA), under the subject Thought and religions of Asia's Degree in Humanities. May 24th at 15.00 h in the Classroom 40.254 (Roger de Llúria Building, Campus de la Ciutadella, UPF)
24.05.2012

Partint de certes concepcions de la intuïció com a forma de coneixement en la filosofia occidental (Kant, Fichte, Hegel, Husserl), el prof. Maraldo mostra com en la filosofia japonesa la intuïció apareix estretament lligada amb l'acció, per exemple en la noció de "intuïció enactiva" (行為的直観 k ō iteki chokkan) de Nishida Kitarō, i com aquesta ha tingut ressò en les ciències cognitives en els estudis de Francisco Varela, en estudis d'estètica al voltant la creativitat artística i en algunes reflexions de filòsofs de l'Escola de Kioto sobre la teoria i la pràctica o el llenguatge i l'experiència.

Dia: dijous, 24 de maig de 2012
Hora: 15.00

Lloc:   aula 40.254 (edifici Roger de Llúria)
         Campus de la Ciutadella - Universitat Pompeu Fabra