Vés enrere Nova convocatòria de l’Open Innovation Forum, l’espai de trobada entre empreses i grups de recerca

Aquest programa posa en contacte entitats generadores de coneixement i companyies amb reptes d’innovació

30.04.2021

Ja està oberta la quarta edició de l’Open Innovation Forum, una iniciativa d’innovació oberta per fomentar la col·laboració entre les empreses catalanes i les entitats generadores de coneixement impulsada per Biocat, UPF Ventures, Fundació Bosch i Gimpera, Parc de Recerca UAB i CIT/UPC. El programa permet a les empreses publicar els seus reptes d’innovació en una plataforma en línia i rebre propostes de solució dels investigadors d’universitats i centres de recerca.

Així, l’Open Innovation Forum està obert, d’una banda, a qualsevol empresa que tingui necessitats d’innovació en el desenvolupament de nous productes i serveis, o bé que vulgui explorar noves oportunitats d’innovació; i, d’altra banda, als grups de recerca de les universitats, centres de recerca i centres tecnològics interessats en aplicar els seus coneixements o tecnologies al teixit empresarial català.

Aquesta iniciativa fomenta, així mateix, el coneixement mutu entre els diferents actors, que  poden compartir les respectives ofertes i necessitats i explorar noves possibilitats de col·laboració.

El programa està obert tot l’any i s’estructura en els següents àmbits de coneixement:

• Salut i ciències de la vida
  • Alimentació
  • Química
  • Energia i recursos
  • Sistemes industrials
  • Mobilitat

Un cop les empreses han compartit a la plataforma els seus reptes d’innovació, els grups de recerca poden presentar-hi les seves propostes de solució i, si convé, organitzar reunions bilaterals a través de la mateixa eina.

La iniciativa culmina amb dues trobades que es duran a terme durant el mes de juliol i desembre en què mitjançant una agenda d’entrevistes concertades prèviament les empreses i els investigadors es podran reunir per explorar noves oportunitats per desenvolupar projectes innovadors.

La darrera edició de l’Open Innovation Forum, celebrada el 2020, va comptar amb prop de 52 reptes de 23 empreses i més de 101 solucionadors inscrits, i al llarg de l’any s’hi van celebrar prop de 134 reunions.

Els grups de recerca de la UPF que hi vulguin participar han d’enviar un correu electrònic a l’adreça [email protected]. Es pot consultar més informació a la pàgina web del programa.