Vés enrere Es busquen startups per transformar la mobilitat urbana

Es busquen startups per transformar la mobilitat urbana

L’EIT Urban Mobility, amb seu a Barcelona, obre la seva primera convocatòria d’acceleració, adreçada a empreses que millorin l’eficiència del transport a les ciutats

22.05.2020

Un nou programa d’acceleració de negocis està buscant startups amb idees per transformar la forma en què ens movem a les ciutats. EIT Urban Mobility, amb seu a Barcelona, ofereix dins les seves activitats de creació d'empreses el programa Accelerator. EIT Urban Mobility compta amb el suport de l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT) i té com a objectiu oferir solucions de mobilitat per accelerar la transició cap a espais urbans més habitables.

El programa Accelerator contribuirà a aconseguir aquest objectiu a través dels seus cinc centres regionals europeus a Barcelona, Munic (Alemanya), Copenhaguen (Dinamarca), Praga (República Txeca) i Helmond (Països Baixos).

Els socis que formen el hub de Barcelona són la Universitat Politècnica de Catalunya (que lidera el projecte), la Universitat Pompeu Fabra, l’Ajuntament de Barcelona i les empreses Carnet i CTAG. La primera convocatòria per accedir a aquesta acceleradora estarà oberta fins el proper 31 de maig.

Les startups seleccionades obtindran un ajut de 15.000 euros a fons perdut i sis mesos d’acceleració per afavorir el seu desenvolupament, que inclouran un espai de cotreball, formació, assessorament i la possibilitat de validar la seva tecnologia.

Les candidates han de ser startups en fase primerenca formades per més d’un membre i que disposin d’una idea de negoci clara i escalable. Entre les candidatures rebudes, l’acceleradora convidarà fins a 12 propostes a participar en una presentació davant d’un jurat format per experts. Les sis empreses escollides en aquesta jornada accediran a l’acceleradora a partir de l’1 de juliol.

La UPF s’encarregarà d’organitzar la jornada de presentacions i també proporcionarà a les empreses participants assessorament per orientar les seves estratègies de negoci.

Aquest projecte d’acceleració d’empreses forma part de l’EIT Urban Mobility, una iniciativa europea per aconseguir ciutats més habitables gràcies a la millora de la mobilitat. Està formada per 52 socis principals de 15 països entre els quals hi ha empreses, universitats, centres de recerca i ciutats.