Vés enrere El programa 'De la ciència al mercat' impulsa 25 projectes emprenedors

El programa 'De la ciència al mercat' impulsa 25 projectes emprenedors

Un total de 25 persones han participat a la quarta edició del programa, organitzat per la UB, la UAB, la UPC i la UPF per promoure la transferència de coneixement entre l’alumnat de màster i doctorat.

20.12.2022

Després de tres mesos de formació, el 15 de desembre va tenir lloc, a la Sala de Juntes del Rectorat de la UPC, l'acte de cloenda de la quarta edició del programa «De la ciència al mercat». Aquesta iniciativa té per objectiu fomentar la transferència de tecnologia i coneixement i donar suport a doctorands per transformar la seva tesi o tesina en un projecte empresarial.

Aquesta edició ha comptat amb 25 participants provinents de les diferents universitats organitzadores. De la UPF, hem comptat amb la participació del Dr. Manuel Portela, amb el projecte DaTALoG, i el Dr. Adrià Gibernau, amb el projecte Communicatio.

Dr. Manuel Portela de Datalog i Dr. Adrià Gibernau de Communicatio recollint el diploma de participació.

DaTALoG, gestió i anàlisi de les dades de consum d’aigua, llum i gas

La iniciativa del Dr. Manuel Portela té previst crear un data trust per gestionar dades de consum d'aigua, llum i gas per lluitar contra la pobresa energètica i l’emergència climàtica.

L'eina desenvolupada permetrà recol·lectar, agrupar i analitzar les dades de consum de tots els habitants de la ciutat i la regió metropolitana de Barcelona. Aquesta eina pot ser de gran utilitat en les tasques de planificació del territori i de desenvolupament de polítiques de millora de l'economia local, i així facilitar la transició cap a models de consum més eficients.

Communicatio, formació personalitzada en debat i oratòria

El projecte del Dr. Adrià Gibernau ha desenvolupat una metodologia pròpia per dur a terme formacions personalitzades en debat i oratòria a estudiants de secundària i universitat.

Aquest mètode vol fomentar el debat escolar en l'àmbit català amb l'objectiu de dotar els estudiants d'una actitud més reflexiva i crítica en la societat que els envolta. Es potencien competències fonamentals per als àmbits acadèmic, personal i laboral, com la comunicació efectiva, el pensament crític, l'empatia, l'argumentació o la confiança en un mateix.

Visió global del món de l'emprenedoria

A part de fomentar la creació d’empreses, el programa ha ofert als participants una visió àmplia dels programes d’emprenedoria i d'acceleració que hi ha, així com dels ajuts i opcions de finançament als quals poden optar les persones emprenedores. D’aquesta manera, «De la ciència al mercat» és també una programa d’orientació professional als doctorands que volen emprendre. Així ho ha valorat Sira Mogas, participant de l’anterior edició i fundadora i directora de KOA Biotech, una spin-off de la UPF que pretén reduir la mortalitat per infeccions de les piscifactories i l'ús d'antibiòtics. Mogas ha explicat la seva experiència i com la va ajudar el Programa per convèncer-se que volia emprendre el seu propi projecte empresarial.

La Dra. Sira Morgas, CEO de KOA Biotech, presentant la seva experiència emprenedora.

De les edicions anteriors que s’han fet del Programa, han nascut sis noves empreses emergents, com son, Mitiga Solutions, Zymbol Biomodeling, Meetoptics, NOVAMEAT, Gate2Brain i KOA Biotech.

En el tancament de l’acte, hi ha participat la vicerectora d'Emprenedoria, Innovació i Transferència de la UB, Mercè Segarra; el vicegerent de Recerca de la UAB, Ivan Martínez; el vicerector de Transferència, Innovació i Emprenedoria de la UPC, Climent Molins, i la vicegerent de Recerca, Transferència de coneixement i Innovació de la UPF, Mònica de Forn. Tots ells han destacat la importància d'aquest tipus d'iniciatives per crear una societat crítica i emprenedora i han posat en valor la col·laboració entre les quatre universitats per donar continuïtat als projectes que s’han desenvolupat.

De la Ciència al Mercat està subvencionat pel Departament d’Empresa i Treball i compta amb el cofinançament del Fons Social Europeu Plus.