Vés enrere Catorze projectes emprenedors seleccionats per participar en la 3a edició del programa Start-UPFlama

Els equips seleccionats accediran a un pla de formació, en col·laboració amb la UPF Barcelona School of Management, sobre aspectes clau per muntar un negoci i optaran a tres premis econòmics de fins a 4.000€.

11.01.2024

Ja està en marxa la tercera edició del programa Start-UPFlama, una iniciativa del TecnoCampus i la UPF per donar suport a estudiants i a alumni en la creació d’empreses innovadores. En aquesta tercera edició, s'han seleccionat 14 projectes d’entre les 36 candidatures rebudes. Aquests projectes tindran accés a una formació intensiva amb la col·laboració de la UPF Barcelona School of Management (UPF-BSM).

Les 36 candidatures presentades van participar en la primera fase, que consistia en un curs en línia en format nanoMOOC, "De la teva idea al Canvas, Start-UPFlama", que els ha ajudat a idear les seves propostes de valor i a concebre els seus models de negoci seguint el model Business Model Canvas. A partir de la tasca feta en aquesta primera fase, s’han escollit els 14 projectes amb més potencial, els quals han passat a la següent fase formativa.

Els membres dels equips escollits participaran en un curs de formació en coneixement i eines necessàries per desenvolupar i liderar un projecte emprenedor, des d’un abordatge tant teòric com pràctic; el pla formatiu consta de dues parts:

1a part “StartUPFlama - Hands On”
Sessions formatives pensades per facilitar eines, metodologies start-up i acompanyament per validar i fer evolucionar la idea de negoci fins a l’etapa de pre-empresa. Aquesta formació comprèn aspectes clau de l’emprenedoria en vessants més pràctiques com: pitching, lean startup o disseny d’un MVP.

2a Part “Competències en Emprenedoria Start-UPFlama”
Curs en competències i eines en emprenedoria, impartit per la UPF-BSM. Aquesta formació comprèn sessions teòriques en matèries com ara gestió financera, màrqueting, tècniques de negociació o formació i lideratge d’equips.

Els equips seleccionats, un cop hagin completat l’etapa formativa, participaran en una pitch competition en la què optaran a tres premis econòmics: millor projecte de negoci innovador, millor evolució dins del programa i millor projecte d’impacte. Els tres premis oferiran fins a un màxim de 4.000 euros per projecte per fer front a despeses relacionades amb la creació de les companyies. A més, els equips guanyadors també disposaran d’acompanyament personalitzat per part de tutors i experts del Tecnocampus i de la UPF, així com accés gratuït a l’Openspace de la Pre-Incubadora de TecnoCampus, durant 6 mesos.

Com a novetat d’aquesta edició, en finalitzar el programa, s’invitarà a un membre de cada un dels equips que hagin participat a la pitch competition, a assistir al South Summit 2024, un congrés internacional d'emprenedoria que tindrà lloc del 5 al 7 de juny de 2024 a Madrid.

Ampli ventall d’idees de negoci

Start-UPFlama dona suport a projectes de qualsevol sector impulsats en equip o de manera individual. Hi poden participar estudiants que estiguin cursant un grau, màster o doctorat al TecnoCampus o a la UPF i alumni de qualsevol estudi d'aquestes dues institucions que hagin obtingut els seus títols durant els últims quatre cursos acadèmics. També està obert a altres candidats, sempre que formin part d’equips on almenys la meitat dels membres siguin estudiants del TecnoCampus o de la UPF o alumni dels últims quatre cursos.

Els 14 projectes seleccionats per l’edició d’enguany són els següents:

• StoryMakers: plataforma de marketing digital centrada en la comunicació de marca.

• Discream: creació d'una màquina dispensadora de crema solar.

• Delfos: empresa de creació de talent a través del debat i l’oratòria

• WeWearWise: aplicació per ajudar als usuaris de compres de roba en línia a prendre decisions més sostenibles amb el medi ambient.

• e-clue: pàgina web per abordar la desinformació a la xarxa sobre energies renovables, en concret sobre l'hidrogen.

• VoyCar: plataforma de lloguer de cotxes digitalitzats i assequibles.

• YoYó: aplicació multi-sided de lloguer de peces de roba poc amortitzables.

• ApuntCat: eina d'intel·ligència artificial i processament de llenguatge natural per prendre apunts en català.

• Bogomates: aplicació per connectar usuaris que vulguin compartir ofertes o promocions del tipus 2x1.

• Redo: aplicació mòbil per oferir als viatgers solucions eficients i còmodes per a les seves necessitats.

• ExpertiseAI: Consultoria d'integració d'intel·ligència artificial en els processos operatius de Pimes i Start-ups.

• StartVest: Software per empresaris per generar de manera automatitzada tot allò necessari per obtenir finançament extern.

• Prain Eye: dispositiu mèdic per al monitoratge continu de manera no invasiva de la pressió intracranial (ICP) ajudant a la monitorització i/o diagnòstic de malalties neurològiques com la hidrocefàlia.

• ShareSpot: Marketplace digital, on els usuaris poden oferir els seus béns per llogar durant períodes curts de temps (dies)

Blockets i The Hist, dos referents emprenedors

L'acte de presentació del pla formatiu, celebrat el dimecres 10 de gener al Campus de la Ciutadella, va comptar amb la participació de dos alumni UPF emprenedors, Paloma Rodiles, CEO de The Hist, i Víctor Ferrer, CEO de Blockets. Tots dos van començar a emprendre quan eren estudiants de la UPF i gràcies als programes d'emprenedoria que ofereix la Universitat van rebre acompanyament i suport per tirar endavant la seva aventura emprenedora. Durant la xerrada, van compartir amb els participants la seva experiència empresarial, aportant consells de gran valor per als catorze equips que ara s'inicien en aquest món.

04. Educació de qualitat
09. Indústria, innovació i infraestructures