CREA-LSC Primera plataforma de materials didàctics interactius per a l’aprenentatge autònom de l’LSC

CREA-LSC és la primera plataforma en línia que ofereix materials didàctics interactius i autocorrectius, oberta a públics de totes les edats, per aprendre i practicar la llengua de signes catalana (LSC). Es tracta d’un conjunt de càpsules interactives, que inclouen temes com les faules, els sentits i la geografia, presentades en llengua de signes i en què les preguntes i les opcions de resposta són també en aquesta llengua.

Aquests materials didàctics de pregunta-resposta automàtica han estat elaborats a través de l’eina Kaltura, que ha comptat amb un equip de dotze persones sordes i oïdores. La plataforma CREA-LSC ofereix un material pioner i fins ara inexistent en el context nacional i internacional actual.

Aquest projecte ha estat realitzat pel Centre d’Estudis LSC-UPF Actua de la Llengua de Signes Catalana, de la Universitat Pompeu Fabra, amb la col·laboració del Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius Pere Barnils, del Consorci d’Educació de Barcelona.

Coordinadora del projecte i presentadora a NODE UPF: Gemma Barberà.

Equip de treball: Eric Alcantara (model signant sord), Delfina Aliaga (editora de continguts i desenvolupadora de la plataforma interactiva), Pepita Cedillo (CREDA; elaboradora de continguts), David Falguera (desenvolupador de la plataforma interactiva), Berta Frigola (model signant sorda i editora de vídeos), Pedro Frigola (model signant sord), Edgar Murillo (tècnic de càmera, editor de vídeos i model signant sord), Raúl Ruiz (model signant sord), Jordina Sánchez Amat (elaboradora de continguts), Júlia Vila (model signant sorda), Aida Villaécija (subtituladora).

Web materials:

Un projecte del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge