Vés enrere La institució Funcas distingeix la recerca en trombosi

La institució Funcas distingeix la recerca en trombosi

Dos dels quatre premis han estat per a doctors de la UPF. Rosa Suades ha rebut un dels guardons Enrique Fuentes Quintana a la millor tesi doctoral pel treball Role of microparticles in atherothrombosis. Els premis estan dotats amb cinc mil euros bruts i la publicació de la tesi en la col·lecció Estudis de la Fundació.
05.12.2016

Premis Enrique Fuentes Quintana - FuncasRosa Suades ha estat guardonada per la institució Funcas amb un dels Premis Enrique Fuentes Quintana a les millors tesis doctorals. El lliurament dels premis va tenir lloc el passat 29 de novembre i va ser presidit per Jorge Sáinz, secretari general d'Universitats, i Carlos Ocaña, director general de Funcas.

Els premis Enrique Fuentes Quintana es divideixen en quatre àrees específiques: Ciències Socials, Ciències de la Salut, Enginyeria, Matemàtiques, Arquitectura i Física, i Humanitats. Del total de 165 tesis doctorals presentades en la categoria de Ciències de la Salut, Rosa Suades va rebre el premi per la tesi Role of microparticles in atherothrombosis, dirigida per Lina Badimon i Teresa Padró i duta a terme al Centre d'Investigació Cardiovascular, centre mixt format pel Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i l'Institut Català de Ciències Cardiovasculars (ICCC). “Reconeixements com aquest donen l'energia, la força i la motivació necessàries per continuar treballant i esforçant-me dia a dia”, comenta Suades.

La tesi de Suades proporciona la primera evidència que les micropartícules circulants a la sang i les cèl·lules vasculars suposen una bona font d'informació del compartiment cardiovascular. En aquest sentit, les micropartícules es revelen com potencials marcadors de l'aterotrombosi, malaltia en la qual, sobre lesions arteroescleròtiques preexistents, es forma un trombe.

Rosa Suades Premis Enrique Fuentes Quintana - FuncasSegons Suades, “aquesta investigació permetrà el desenvolupament de noves estratègies clíniques en el diagnòstic i tractament de les malalties cardiovasculars amb un valor predictiu, preventiu, i personalitzat, així com el descobriment de potencials dianes terapèutiques”.

Dels quatre guardonats, dos han estat de la Universitat Pompeu Fabra, l'esmentada Rosa Suades i Felipe Valencia, guanyador en la categoria de Ciències Socials, per la seva tesi Three essays in economic long-term persistence.

Guillermo Suárez, de la Universitat Carlos III de Madrid, i César Rina, de la Universitat de Navarra, van rebre els altres premis, repartits en les categories d'Enginyeria, Matemàtiques, Arquitectura i Física, i Humanitats, respectivament.

Funcas premia l'excel·lència del treball d'investigació econòmica i social en el seu format acadèmic, les tesis doctorals, des de l'any 2007. Fins ara concedia el premi en un únic àmbit, el de les Ciències Socials; però des d’aquest any, la Fundació ho amplia a tres noves categories, Ciències de la Salut, Enginyeria, Matemàtiques o Física, i Humanitats. L’objectiu és recompensar l’esforç, el compromís i el treball que exigeix la realització d’una tesi doctoral. Els premis estan dotats amb cinc mil euros bruts i la publicació de la tesi en la col·lecció "Estudis de la Fundació".