Vés enrere Literatura i història franceses a la Jornada Batxibac

Literatura i història franceses a la Jornada Batxibac

El campus del Poblenou va rebre, el 12 de novembre, els estudiants del Batxibac, un programa educatiu innovador que permet a l'alumnat de batxillerat cursar un currículum mixt català i francès. A la jornada, es van impartir conferències sobre la crisi dels anys 30 a França i sobre l'obra de Victor Hugo i d'Albert Camus.
12.11.2014

Els alumnes del Batxibac a l'auditori del campus del PoblenouEl campus del Poblenou va rebre, el 12 de novembre, els estudiants del Batxibac, un programa educatiu innovador que permet a l'alumnat de batxillerat cursar un currículum mixt català i francès. La trobada, organitzada pel Departament d'Ensenyament, la Facultat de Traducció i Interpretació de la UPF, i l' Associació de Professors de Francès a Catalunya, va reunir més de 350 alumnes que participen actualment en aquest programa educatiu.

Els conferenciants convidats a la jornada van ser els professors Lluís Maria Todó, del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge de la UPF, Hélène Rufat, del Departament d'Humanitats de la UPF, i Christine Arrieta, professora d'Història del Lycée Français de Barcelona. Els tres experts van tractar qüestions relacionades amb la Història i literatura francesa, totes dues del currículum del Batxibac. Arrieta va parlar sobre la crisi dels anys 30 a França, mentre que Todó es va centrar en la figura del poeta, dramaturg i novel·lista francès Victor Hugo. Rufat, per la seva banda, va analitzar la importància del Mediterrani en l'obra d' Albert Camus, premi Nobel de literatura l'any 1957.

A la jornada, també van assistir-hi la directora general d'Educació Secundària Obligatoria i Batxillerat, Teresa Pijoan i Balcells, i el subdirector d'Ordenació Curricular, Jordi Sabaté Peiró, tots dos en representació del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Uns estudis, dues titulacions

Durant el curs 2014-2015, un total de 27 centres d'arreu de Catalunya ofereixen als seus alumnes la possibilitat d'accedir alhora als exàmens de la selectivitat i del Baccalauréat francès. Ho fan a través del Batxibac, un programa d'estudis impulsat des de fa anys pel govern francès, i subscrit per la Generalitat i altres governs europeus, que combina els currículums educatius català i francès.

Els estudiants que cursen la modalitat del Batxibac han de fer un terç de l'horari lectiu en llengua francesa i han de cursar les matèries de Llengua i Literatura francesa i Història de França, de les quals s'han d'examinar per mitjà d'una prova externa. Per accedir a aquests estudis, l'alumnat ha de demostrar un nivell de competència lingüística equivalent al B1 del Marc Europeu de Referència per a les Llengües.

El programa, que pretén fomentar la mobilitat dels estudiants i l'intercanvi cultural, s'inscriu en el Pla d'impuls a l'ús de la llengua francesa del Departament d'Ensenyament.