Vés enrere La promoció 2009-2015 del grau conjunt en Medicina UPF-UAB celebra l'acte de Jurament Hipocràtic

El Dr. José Felipe Solsona Duran, professor del Departament de Medicina de la UAB, va ser el padrí dels 54 graduats i graduades de la segona promoció d'aquests estudis, en el decurs d'un acte que va tenir lloc el 6 de juny als jardins de l'Hospital del Mar.
07.06.2015

Foto de grup dels graduats i graduades de la 2a. promoció de MedicinaEl dissabte 6 de juny al matí va tenir lloc, als jardins de l'Hospital del Mar de Barcelona, l'acte de Jurament Hipocràtic de la segona promoció (2009-2015) del grau en Medicina, una titulació conjunta entre les universitats Pompeu Fabra i Autònoma de Barcelona.

L'acte va ser presidit per Manel Armengol, degà de la Facultat de Medicina de la UAB; Joaquim Gea, i Meritxell Girvent, degà i cap d'estudis, respectivament, de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF i dos càrrecs del del Parc de Salut Mar: Ramón Pujol, director de docència, i Antonio Mur, coordinador de la Unitat Docent.

La Dra. Mar Iglesias, professora del Departament de Ciències Morfològiques de la Universitat Autònoma de Barcelona, va ser l'encarregada de presentar i conduir l'acte de Jurament Hipocràtic de la 2a. promoció, formada per 54 graduats i graduades en Medicina per la UPF i la UAB, vuit més que en la 1a.

La promoció mèdica 2009-2015 va deci Foto de la taula presidencialdir nomenar padrí el Dr. José Felipe Solsona Duran, professor del Departament de Medicina de la UAB, que ja va ser també l'escollit el curs passat per la primera promoció.  El seu parlament, durant el qual va donar un seguit de consells als futurs metges, va precedir la part de la imposició de les beques i el lliurament d'obsequis.

A mesura que la Dra.  Mar Iglesias va anar cridant els estudiants de sisè curs, el Dr. José Felipe Solsona Duran els va anar imposant les beques (bandes). Seguidament, cada graduat va rebre del seu padrí (escollit personalment) el Jurament Hipocràtic i el llibre Un estudiante de Alabama, de sir W. Osler, una gentilesa de la Fundació Lilly.

Al tram final de l'acte, el padrí de la cerimònia va fer la lectura del Jurament Hipocràtic, acompanyat pels nous metges.

Alguns dels futurs metges llegint el Jurament HipocràticA continuació, en representació dels graduats, van intervenir Cristina Inoriza i Roger Esmel; es va procedir al lliurament per part dels estudiants d'una placa al padrí  i orles als degans de la UAB i de la UPF; i finalment, els representants institucionals van pronunciar el seu parlament.

La titulació de Medicina (UPF-UAB), l'única experiència a Espanya de grau compartit, s'imparteix des del 2008 en l'entorn biosanitari del Parc de Salut Mar.

Es tracta d'un espai únic que aglutina equipaments de referència com l'Hospital del Mar, la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF o la Unitat Docent del Parc de Salut Mar de la Facultat de Medicina de la UAB.

El passat mes de març, 41 graduats de la primera promoció del Grau en Medicina (UPF-UAB) es van presentar a l'examen de Metges Interns Residents (MIR).

D'aquests, i d'entre un total de prop de 12.000 candidats, el 31% es va situar entre els 1.000 primers, i el 71% entre els primers 3.050 (el quartil de millor classificació).

> Altres e-notícies relacionades:

La primera promoció del grau conjunt de Medicina (UPF-UAB) celebra l'acte de jurament hipocràtic

La primera promoció del grau en Medicina obté uns resultats excel·lents en la convocatòria MIR 2014-2015