Vés enrere La UPF és la universitat que té més becats per La Caixa per cursar un postgrau a Amèrica del Nord i Àsia-Pacífic

Un total de deu estudiants de la UPF van rebre una beca en el marc de la convocatòria 2016 en el global dels dos programes d'estudis de postgrau a l'estranger impulsats per l'Obra Social "La Caixa". Recentment va tenir lloc a Barcelona l'acte de lliurament dels ajuts.

25.05.2017

La UPF, juntament amb la UPC, és la universitat de l’Estat espanyol que té més estudiants entre els seleccionats dins del programa de beques de l’Obra Social “La Caixa” per cursar estudis de postgrau en algun centre de l’Amèrica del Nord i la regió d’Àsia-Pacífic (convocatòria 2016). Aquesta convocatòria es completa amb una segona d'ajuts per desplaçar-se a fer un postgrau a universitats europees.

Del total de 55 becats que es podran formar en algunes de les universitats més prestigioses de la regió d'Amèrica el Nord i Àsia-Pacífic, set són de la Pompeu Fabra, el mateix nombre que la Universitat Politècnica de Catalunya, i per davant de les madrilenyes Carlos III i Complutense (ambdúes amb cinc estudiants), i de la Universitat de Barcelona, amb quatre.

Els estudiants de la UPF seleccionats i estudis que hi han cursat, i el màster i universitat de destinació (en tots els casos es tracta de centres dels EUA, en els que ja es troben actualment) són els següents: Marta Bautista Forcada (titulada en Ciències Polítiques i de l’Administració) amb un màster en Global Studies (Global Gender Concentration) a la Universitat de Nova York; Antoni Brasó Andilla (Economia i Dret), amb un MBA Master in Business Administration a la Universitat de Stanford; Marta Cruañas Compés (Comunicació Audiovisual), amb un màster en Cinema a la Universitat de Colúmbia.

La resta dels estudiants de la UPF amb ajuts són Lucía Domínguez Cisneros (Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció), amb un màster en Human Rights Studies (concentration: Women's Rights) a la Universitat de Colúmbia; Carla Molins Pitarch (Disseny gràfic a ELISAVA), amb un màster en Disseny i Tecnologia a la Parsons The New School de Nova York; Víctor Pérez García (Economia i Administració i Direcció d’Empreses), amb un màster en Polítiques Públiques a la Universitat de Harvard; i finalment, Adrià Serra Merlos (Ciències Polítiques i de l’Adminstració), amb un màster en Administració Pública Publica a la Universitat de Colúmbia.

Tres estudiants, amb una beca per fer un postgrau al Regne Unit

D’altra banda, tres estudiants més de la UPF van rebre una beca per cursar els seus estudis de postgrau en universitats i centres d’ensenyament superior de països de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior (EEES), també en el marc de la convocatòria 2016 de l’Obra Social “La Caixa”.

Els  estudiants, que van escollir en tots els casos centres del Regne Unit, són els següents: Gabriel García Arenas, titulat en Economia, amb un màster en Estadística Aplicada a la Univeristat de Cambridge; Adrià Garriga Alonso (Enginyeria Informàtica), amb un màster en Computer Science a la Universitat d’Oxford, i Kevin Li Liu (International Business Economics), amb un màster en Management a la London Business School.

Acte de lliurament de les beques

Tots ells es trobaven entre els 120 estudiants que van estar presents en l’acte de lliurament de la 35a. edició del programa de beques de La Caixa per cursar un postgrau a l’estranger, que té una dotació global de 8,8 milions d'euros. L’acte, que va tenir lloc el passat 22 de maig a Barcelona, va estar presidit pels reis Felip i Letícia, i va comptar amb la presència de Carles Puigdemont, president de la Generalitat; Soraya Sáenz de Santamaría, vicepresidenta del Govern d'Espanya, i Isidre Fainé, president de la Fundació Bancària La Caixa.

L'edat mitjana dels becaris de la convocatòria 2016 (ara mateix està en marxa la del 2017, tant per a Amèrica del Nord i Àsia-Pacífic com per a Europa) és de 25 anys. Barcelona (amb 32 becats) i Madrid (26) són les províncies amb més candidats. Europa encapçala els llocs de destí, amb 65 beneficiaris. Del total de 120 becats seleccionats (d’entre els 1.400 candidats), 84 faran un màster, 31 un doctorat i 5 faran estades de recerca.