Vés enrere El campus de la Ciutadella acull una exposició que mostra la riquesa de l’arquitectura paisatgística suïssa

L’exposició “The swiss touch in landscape architecture” es podrà visitar del 25 d’abril al 12 de maig del 2017 a la sala d’exposicions, entre les 10.00 i les 20.00 hores. S'inaugurarà amb una taula rodona en què participaran, entre altres, Michael Jakob, comissari de l'exposició, i els professors de la UPF Antoni Luna i Isabel Valverde.

25.04.2017

La inauguració d’aquesta mostra itinerant, produïda per la fundació cultural suïssa Prohelvetia, s’ha fet coincidir amb una taula rodona, que tindrà lloc el dimarts, 25 d’abril, a les 19.00 hores, a la sala de graus Albert Calsamíglia de l’edifici Roger de Llúria del campus de la Ciutadella.

La taula rodona comptarà amb la participació de Michael Jakob, comissari de l’exposició i docent a la Haute École du Paysage, d’Ingénierie et d’Architecture (Ginebra), de la Universitat de Grenoble, i professor visitant de la Universitat de Harvard.

Els altres participants de la taula rodona seran els docents del Departament d’Humanitats de la UPF Antoni Luna, professor de geografia cultural, i Isabel Valverde, professora d’Història de l’Art, acompanyats d’Imma Jansana, arquitecta paisatgista, i Francesc Muñoz, professor de Geografia Humana i director del màster de Paisatge de la UAB.

Diversos continguts per reflectir un model singular d’arquitectura

"The swiss touch in landscape architecture" , que compta amb la col·laboració del Consolat General de Suïssa a Barcelona, inclou diversos panells (36), audiovisuals i documentació en línia, i s’estructura en tres seccions: una primera que s’ocupa de la teoria i de la història, i proporciona un marc conceptual; una segona amb una mostra dels estudis més importants d’arquitectura del paisatge, i una tercera que presenta les obres d’una nova generació d’arquitectes paisatgistes.

Els projectes arquitectònics presentats, que mostren el treball i l’impacte dels arquitectes paisatgistes, s’emmarquen en la bellesa formal del paisatge suís. Es caracteritzen per la cura del context ecològic, el respecte a l'esperit del lloc i a la història, de la mà d’un sentit extrem de la restricció i de l'elegància de les solucions, i un reflex de la riquesa, la complexitat i la diversitat.

L'arquitectura del paisatge és un fenomen que s’ha transformat de dalt a baix el territori i la nostra forma de coneixement. Es tracta d’una disciplina relativament recent – que va iniciar-se cap a l'any1800 – que actualment està experimentant un gran creixement, i que ha convertit el paisatge és una de les tendències més significatives del nostre temps, situant-se al centre de negocis i de la projecció dels espais de vida.