Vés enrere Andreu Mas-Colell, nou president del Barcelona Institute of Science and Technology

El catedràtic d'Economía de la UPF, que substitueix en el càrrec a Rolf Tarrach, encapçalarà aquest organisme que té com a objectiu incrementar l'impacte de la recerca a Catalunya.
30.06.2016

Andreu Mas-Colell, catedràtic del Departament d'Economia i Empresa de la Universitat i exconseller d’Economia de la Generalitat de Catalunya, ha estat nomenat recentment president del Barcelona Institute of Science and Technology (BIST). Aquest organisme integra sis dels instituts d’investigació més importants de Catalunya i té com a objectiu incrementar l’impacte de la recerca al nostre país.

El professor Mas-Colell, que substitueix en el càrrec Rolf Tarrach, president de l’Associació Europea d’Universitats (EUA), va assumir la presidència de BIST en el decurs d’una reunió del patronat de l’entitat, celebrada el 28 de juny al recinte de l’Escola Industrial. Justament, l’edifici 12 de l’Escola Industrial, propietat de la Diputació de Barcelona, serà la nova seu del BIST, amb la voluntat de convertir-se en un pol de coneixement.

En la reunió van estar presents, entre d'altres, l'antic president de l'entitat, Rolf Tarrach; Mercè Conesa, presidenta de la Diputació de Barcelona; Arcadi Navarro, secretari de Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya i professor del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF.

Andreu Mas-Colell va destacar que el Barcelona Institute of Science and Technology és "una institució que aglutina una realitat científica de primer ordre, i té un enorme potencial per enfortir altres iniciatives científiques existents. A més reuneix els científics internacionals més reputats en les seves disciplines, i ofereix un entorn immillorable per atraure i formar científics d'arreu del món”.

El BIST es va constituir l'any 2015 amb el suport del Centre de Regulació Genòmica (CRG), un centre participat i adscrit a la UPF; l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO); l'Institut Català d'Investigació Química (ICIQ); l'Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2); l'Institut de Física d'Altes Energies (IFAE); i l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona). Actualment, és la cinquena institució europea de recerca –excloent els centres universitaris- en nombre d'ajuts d'excel·lència del Consell Europeu de Recerca (ERC).