Gener
Setembre
Novembre
Desembre

Vés enrere L'exposició "Dialéctica entre Mundos" recull l'obra de cinc artistes que visiten Barcelona per primer cop

03.04.2002

Del 4 al 21 d’abril es pot veure a la Sala d’Exposicions de la UPF la mostra “Dialéctica entre mundos. Tendencias internacionales”. Es tracta de l'obra de cinc artistes estrangers que tenen en comú l’experiència d’arribar per primer cop a Barcelona i de descobrir-hi noves experiències que es reflectiran en la seva producció. Els artistes són Alejandro Robles (pintura), Cristophe Demaitre (pintura), Elzine Aristide (fotografia), Frank Plant (escultura) i Thomas Charveriat (escultura- cinètica). Així, els artistes comparteixen la dimensió del viatge, el comiat i l’arribada, i, d'altra banda, la de la cerca de la creació i de la reproducció de la seva intuïció existencial en l’expressió artística.
Aquesta exposició és fruit de la iniciativa de dues estudiants d’intercanvi, Laura Chicurel (Xile) i Margherita Salmaso (Itàlia), que cursen Ciències Polítiques i de l’Administració i Ciències Empresarials, respectivament. Va ser inaugurada el 4 d'abril passat pel vicerector de Comunitat Universitària, Jordi Pericot i Canaleta, i el Consol de Xile, Felipe du Monceau de Bergendal, que van remarcar l'interès que aquestes iniciatives sorgeixin dels estudiants.

Els artistes

Alejandro Robles
Radicat a Xile, després de la seva curta estada a Espanya durant la seva infància, aquest artista aconsegueix mitjançant una disciplina fèrria, a través de la passió, de l’emoció, sense estridències, amb un llenguatge absolutament plàstic, no literari, un conjunt de visions pròpies, empremtes d’un històric futur. Les seves mans, els seus peus, les seves parts i totals..., instruments per crear una connexió ambigua i suggerent, submergeixen l’observador en un món únic i particular, dominat per personatges singulars que es debaten entre angoixes i serenitats, soledats i introspeccions.
Christophe Demaitre
Nascut a Kortijk, Bèlgica, Demaitre es va acostar a la pintura des que era un infant. La passió per l’art l’enforteix i l’empeny en el seu camí. La cerca del “quid” en les expressions humanes, de l’arrel originària d’aquestes, es va definint en una tensió investigadora que ell anomena “emocionisme”, centrada en la creació, l’estimulació i l’estudi de diferents estats emocionals. Els seus continus viatges i l’establiment en nous indrets són un reflex de la seva conducta artística i, després d’un període de quatre anys a Itàlia, ha arribat a Barcelona.
Elzine Aristide
Elzine Aristide prové de Bogotà, Colòmbia. La seva formació en la matèria comença amb els estudis de disseny gràfic, i tot seguit s’acosta a la fotografia. Cerca en l’entorn, amb la lent de la seva càmera, imatges i fragments que li permetin descriure les emocions més íntimes de l’ésser humà. Cerca un joc amb les formes dels objectes, confonent-ne els límits i obrint així un espai a la imaginació. Pretén generar atmosferes i imatges que cadascú interpreti a la seva manera.
Frank Plant
Aquest escultor provinent dels Estats Units intenta plasmar a través de la seva obra la seva passió per la “creativitat”, la manipulació d’elements d’una solidesa i densitat que transmeten la idea de volums i d’imatges. La permanència i la presència a través del temps i de l’espai aconsegueixen dimensionar formes múltiples mitjançant línies que serveixen de bretxa suggerent per a l’espectador. Un nivell fonamental i essencial al mateix temps.
Thomas Charveriat
Thomas Charveriat va néixer i créixer a París. Fotògraf de formació, de ben jove es va traslladar a Nova York, on va començar a treballar amb suports informàtics i el seu art va adquirir una dimensió preponderantment cinètica. De Nova York es va traslladar a Barcelona, on va iniciar una íntima col·laboració amb Mohammad Mobaseri. Les escultures de Charveriat, carregades d’humor, són els resultats d’un alquimista dels temps moderns. Estem davant d’un joc subtil que aconsegueix convertir la quotidianitat en estranyesa, allò que és fred en càlid, allò que és inert en viu, el metall en or.