Vés enrere UPF Art Track s’amplia amb obres de Plensa, Pruna i Subirachs

UPF Art Track s’amplia amb obres de Plensa, Pruna i Subirachs

El circuit artístic, arquitectònic i cultural de la Universitat, que continua creixent amb peces d'artistes de primer nivell internacional, celebrarà el seu tercer aniversari el proper mes de maig.

30.01.2019

UPF Art Track, el recorregut pel patrimoni artístic, arquitectònic i cultural de la UPF ubicat al campus de la Ciutadella, celebrarà el proper mes de maig el seu tercer aniversari, i ho fa amb un augment de la seva oferta i de la qualitat de les seves obres.

D’una banda, recentment ha incorporat a la col·lecció artística tres obres de Plensa, Subirachs i Pruna, i de l’altra, afegirà una nova exposició a l'aparat que té la UPF dins de Google Arts & Culture, coincidint amb el primer aniversari de la vinculació de la Universitat a aquesta plataforma virtual.

“UPF Art Track consolida el compromís de la Universitat amb l’art, i amb el fet de posar a l’abast de la comunitat universitària i de tota la societat obres pertanyents a autors de nivell mundial”.

“UPF Art Track consolida el compromís de la Universitat amb l’art, i amb el fet de posar a l’abast de la comunitat universitària i de tota la societat obres pertanyents a autors de nivell mundial”, afirma Javier Aparicio Maydeu, catedràtic de Literatura del Departament d’Humanitats, delegat de Cultura de la UPF i promotor del circuit.

Plensa, Subirachs i Pruna, tres noves obres per a l’UPF Art Track

L'obra de Jaume Plensa  està ubicada davant de l'Espai Tàpies, al campus de la Ciutadella, un dels punts centrals del circuit UPF Art Track.

És un quadre que l’artista va regalar a la UPF el juliol del 2017 i que va protagonitzar el cartell inaugural del curs 2017-2018. “L'obra forma part d’una de les sèries més exclusives de Plensa, un dels artistes més preuats del món, els retrats Slumberland en grafit sobre paper que fingeixen la tridimensionalitat”.

Les dues peces restants que s’han incorporat a UPF Art Track, signades per Josep M. Subirachs i Pere Pruna, estan situades a l’entrada de l’Espai Pompeu Fabra de la Biblioteca del Dipòsit de les Aigües.

Es tracta de dues obres que els autors van elaborar l’any 1968, amb motiu de la commemoració del centenari del naixement de Pompeu Fabra, quan l’Ajuntament de Barcelona va proposar a diferents artistes que fessin un quadre d’”Homenatge a Pompeu Fabra” (que és el títol que porten ambdues obres).

El quadre de Josep M. Subirachs va ser adquirit i cedit pel Consell Social de la UPF l'any 2017, mentre que el de Pere Pruna va ser una donació a la Universitat del seu antic propietari. Ambdós quadres porten el lema “Cal no abandonar mai ni la tasca ni l’esperança”.

Més de 600.000 visites a les exposicions d’UPF Art Track a Google Arts & Culture

El 18 de maig del 2019 es cumplirà el primer aniversari de la presència de l’UPF Art Track a Google, Arts & Culture, que ha escollit la iniciativa artística de la Universitat Pompeu Fabra per formar part del seu projecte cultural.

Des del 18 de maig del 2018 fins a finals de l’any passat (en poc més de set mesos), el total de visites que han rebut les dues exposicions supera les 600.000, i continuen creixent a bon ritme.

Coincidint amb aquest primer aniversari, la UPF està preparant una tercera mostra: “La nova exposició es plantejarà amb un esperit més lúdic que les dues primeres, com un joc entre art i història de l’art, una picada d’ull a l’usuari”, explica Javier Aparicio Maydeu.