Vés enrere La trobada de la xarxa d’universitats Europeum a la UPF planteja dos debats sobre el Brexit i el populisme

Tant les reunions del comitè executiu i el consell acadèmic de la xarxa com les dues taules rodones, obertes a la comunitat universitària, van tenir lloc els dies 3 i 4 de maig al campus de la Ciutadella.
04.05.2018

La Universitat Pompeu Fabra va acollir els dies 3 i 4 de maig del 2018 una trobada d’Europaeum, una xarxa d’universitats europees que col·laboren en els àmbits de la mobilitat, la docència i la recerca, de la qual la UPF forma part des de l’any 2012.

En el marc de la trobada, van tenir lloc diverses reunions internes dels òrgans de govern de la xarxa i es van organitzar dues taules rodones obertes a tota la comunitat universitària.

Els dos debats, centrats en temes d’actualitat crucials per a les universitats de l'entorn europeu, es faran a l’auditori de l’edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella.

El primer, Brexit: What does it mean for the common European research space?, es va celebrar el 3 de maig, a la tarda, i va tractar sobre les conseqüències de la sortida del Regne Unit de la Unió Europea pel que fa a la recerca. Va anar a càrrec dels professors Lenka Rovna (moderadora), i Andrew Graham i Hartmut Mayer, ambdós de la Universitat d’Oxford.

El segon, Universities in an Era of Rising Illiberal Populism, va transcórrer el 4 de maig, al matí, i va girar entorn el populisme i els seus efectes en les universitats. Va estar moderat per Jaume Casals, rector de la UPF, i va comptar amb la participació dels docents Carsten Schneider, de la Universitat Central Europea; Donatella Campus, de la Universitat de Bolonya; i Will Hutton, de la Universitat d’Oxford.

Durant la trobada es va reunir el comitè executiu de l’Europaeum i també el seu consell acadèmic, òrgans de govern de la xarxa, ambdós presidits per Andrew Graham (Universitat d'Oxford). Jaume Casals, rector de la UPF i Isabel Valverde, vicerectora de projectes per a la internacionalització de la Universitat i les relacions internacionals, són membres del consell acadèmic, format pels rectors i responsables de la política acadèmica i la internacionalització de les institucions associades.

La xarxa Europaeum, fundada l’any 1992, i que l'any passat va celebrar el seu 25è. aniversari, facilita la generació d’iniciatives bilaterals o multilaterals de mobilitat, docència i investigació conjuntes, en un ampli ventall de temes vinculats a Europa. Actualment està formada per un grup de prestigioses universitats, entre les quals la Universitat Pompeu Fabra.

> Galeria d'imatges de la trobada publicada a Flickr

Reunió de la xarxa Europaeum 2018