Vés enrere La UPF es manté en el "top ten" del rànquing d'universitats espanyoles, segons "El Mundo"

Tres titulacions obtenen la primera posició (Ciències Polítiques, Economia i Relacions Laborals), tres la segona (Comunicació Audiovisual, Finances i Comptabilitat i ADE), una la quarta (Traducció i Interpretació) i una la cinquena (Periodisme).
07.05.2014

El campus del PoblenouLa UPF ocupa el desè lloc global i el novè entre les universitats publiques en l'edició 2014 del rànquing "Las 50 carreras" del diari El Mundo, que es publica avui, 7 de maig, i es manté d'aquesta manera en les posicions capdavanteres.

Aquesta classificació, que avalua totes les universitats públiques i privades de l'estat espanyol, recull les 50 titulacions més demanades pels estudiants el passat mes de juny i destaca les cinc millors universitats on cursar-les.

El rànquing avalua un total de quinze graus dels vint-i-dos que imparteix la UPF, dels quals tres obtenen la primera posició (Ciències Polítiques i de l'Administració, Economia i Relacions Laborals), tres el segon lloc (Comunicació Audiovisual, Administració i Direcció d'Empreses i Finances i Comptabilitat, que a la UPF correspon al grau en Ciències Empresarials-Management), una el quart (Traducció i Interpretació) i una el cinquè (Periodisme).

Aquestes dades indiquen que més de la meitat (8) de les quinze titulacions de la Universitat avaluades es troben entre les cinc primeres posicions del rànquing, que enguany arriba a la seva catorzena edició.

> Pàgines del rànquing amb les titulacions de la UPF (document pdf, 11 pàgs.)
> Rànquing "Las 50 carreras" complet (document pdf, 25 pàgs)

Universitats que hi apareixen i criteris valoratius

A la classificació, que presenta les dades de les millors 51 universitats espanyoles del total de 77 possibles, es constata que més del 80% de les institucions que hi apareixen són publiques, la opció majoritària dels estudiants.

S'han considerat 25 criteris valoratius, repartits en tres grans apartats. El primer és un qüestionari enviat a uns 2.000 professors de tot Espanya (amb una ponderació del 40%), en què se'ls pregunta, entre d'altres qüestions, quins són els millors centres universitaris per impartir la seva titulació.

El segon apartat recull les dades de la pròpia universitat -demanda universitària, recursos humans, recursos físics, pla d'estudis, resultats i informació de context- (que suposen el 50% de la valoració final). Finalment, també es tenen en compte d'altres estudis externs -resultats en rànquings internacionals, informes de l'Aneca, etc.- que suposen el 10% de la valoració final.