Vés enrere Es tanca el curs esportiu 2015-2016 amb uns grans resultats de la UPF en els Campionats de Catalunya Universitaris

La Universitat ha obtingut un total de 49 medalles, catorze més que el curs passat, 43 en els campionats de Catalunya i sis en els d'Espanya. Divuit han estat d'or, vint-i-dues d'argent i nou de bronze.
31.05.2016

Ja entrem en la recta final del curs esportiu universitari 2015-2016, en el qual la UPF, incloent els seus centres adscrits, ha obtingut un total de 49 medalles (tretze més que el curs passat): sis als campionats d’Espanya i 43 als campionats de Catalunya. Del total de medalles, divuit han estat d'or, vint-i-dues d'argent i nou de bronze.

Destaquen els grans resultats obtinguts en la competició (CCU) a escala catalana (sobretot pel que fa als esports d’equip), en què la Universitat ha guanyat 43 medalles, nou més que el curs passat: setze d’or, divuit d’argent i nou de bronze.

En les modalitats d'equip (7 medalles), se n’ha aconseguit una d’or en futbol platja masculí; cinc d’argent: en ultimate frisbee (mixte), futbol sala femení, handbol platja femení, bàsquet masculí i femení; i una de bronze, per a rugby-7 femení.

A nivell individual (36 medalles) cal remarcar un total de cinc medalles d’or obtingudes en diferents modalitats de natació, tres de les quals corresponen a Héctor Martel (4x50 lliures i 50 i 100 metres esquena), que també ha obtingut un argent en 6x50 lliures. Les dues d'or restants, han estat per a María Cerezo, que ha pujat sis cops al podi (or en 50 i 100 papallona, argent en 100 esquena, 4x50 i 6x50 lliures, i bronze en 4x50 estils).

Altres primers llocs han estat per a Milena Chikripeska, en marató i mitja marató; Pau Vergés, en marató; Guillem Valls (500 metres lliures) i Anna Ruiz (pes), en atletisme; David Canudas (tennis), Marc Cunyat (duatló) i Tomàs Morales (judo).

Sis podis en la competició estatal

Si ens centrem en els campionats d’Espanya, els esportistes de la UPF han obtingut sis medalles (dues d’or i quatre d’argent). Les d’or corresponen a María Cerezo, en natació, i David Canudas, en tennis, que han completat d’aquesta manera una gran temporada.

Les d’argent, han recaigut en Marta Trillo en golf, que puja al podi per tercer any consecutiu en aquests campionats (revalida l’argent de l’any passat, mentre que el curs 2013-2014 ja havia obtingut el bronze). Els dos argents restants han estat en Taekwondo, per a Alejandro Juárez (-54 kg) i Adrià Ibáñez (-74 kg).

Quant als esports d'equip, l'equip de vela, compost per Àlex Charles, María Cantero, Sigfrid Rovira, Fernando Urzaiz i Guillem Vidiella, ha aconseguit la medalla d'argent, en un campionat celebrat a la badia de Palma (Illes Balears).

Lligues universitàries i tornejos interns

Les lligues universitàries, una competició que disputen equips de cinc universitats de l’àrea de Barcelona, ha tingut representació de la UPF en les modalitats de futbol 7 masculí (amb 16 equips participants), voleibol femení, i futbol sala i basquet masculí.

L’equip de voleibol femení es va proclamar guanyador de la lliga universitària, mentre que l’equip Dinhos, campió de la lliga interna de la UPF, va quedar sotscampió de la lliga universitària de futbol 7 masculí.

Altres esdeveniments esportius de la temporada han estat els tornejos interns: el mixt de vòlei platja 4x4, que va tenir lloc al Club Natació Barcelona, amb la col·laboració de l’associació Pompeu Farra; i els especials “UPF 25 anys”, en escacs (campus del Mar); tennis taula (Ciutadella).

En aquest marc commemoratiu, falten per disputar el torneig de futbolí, que es farà el proper 2 de juny al campus del Poblenou, i el partit de futbol entre personal d'administració i serveis i personal docent i investigador (17 de juny, al camp de la Barceloneta).

Clausura d’Aula d’esport i Jocs Europeus Universitaris

D'altra banda, el cicle Aula d’Esport, coordinat pel servei d'esports de SACU (que centralitza totes les activitats d'aquest àmbit dins la Universitat), ha programat pel 9 de juny la quarta i darrera sessió de la temporada, sota el títol “Futbol Club Barcelona, escola de futbol, model d’èxit a nivell internacional”. Tindrà lloc a les 13.30 h, a l’aula 40.004 de l’edifici Roger der Llúria del campus de la Ciutadella, amb la presència d’Isaac Guerrero, director esportiu de l FCB Escola.

Finalment, i ja de cara a l'estiu, del 22 al 26 de juliol del 2016 cinc estudiants de la UPF participaran en els Jocs Europeus Universitaris, que es disputaran a Rijeka (Croàcia), en un viatge conjunt amb la resta d'universitats catalanes. Es tracta de Tomàs Morales (judo), María Cerezo i Martí Santiago (natació), i Alejandro Juárez i Adrià Ibáñez (taekwondo).