Back L’Institut Forat del Vent de Cerdanyola del Vallès representarà la UPF en la fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives

24 centres docents del Baix Llobregat, el Barcelonès, el Garraf, el Maresme i el Vallès van debatre al llarg dels dies 25 i 26 de gener al campus de la Ciutadella en la fase local de la competició, al voltant del tema “La intel·ligència artificial és una amenaça per a la humanitat?”

29.01.2024

La Universitat Pompeu Fabra (UPF) va celebrar els dies 25 i 26 de gener al campus de la Ciutaddell la fase local classificatòria de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat (LDSB) 2024 de la Xarxa Vives d’Universitats. En aquesta edició van participar 24 centres docents de les comarques del Baix Llobregat, el Barcelonès, el Garraf, el Maresme i el Vallès.

Després d’una disputada final, va resultar vencedor l’equip de l’Institut Forat del Vent de Cerdanyola del Vallès, que representarà la UPF a la fase final de la LDSB del proper mes d’abril, mentre que l’equip de l'Institut Lluís Domènech i Montaner de Canet de Mar va ser-ne finalista. Durant dos dies, més d’un centenar d'estudiants van participar en aquesta competició d’oratòria, que cerca potenciar l’ús de la paraula, el diàleg i l'intercanvi d'idees, així com crear un espai de formació on s’utilitza el català com a llengua vehicular.

L’equip guanyador de l’Institut Forat del Vent va estar format per Sara Padilla Amenkar, Lais Abenza Romero, Jan Sarkar Cuadrado, Martí Carrasco Martínez i Biel Cabello Clarià, amb el professor Damián Cerezuela Frías com a capità.

L’equip finalista de l’Institut Lluís Domènech i Montaner va estar format per Ivet Codoñés Tapias, Sadko Codesido i Picó, Jan Benet Vergara, Candela Belen Serra Pereira  i Nora Pardo Torres, capitanejat pel professor Damián Cerezuela Frías.

Pel que fa al jurat de la final, va estar integrat pels membres del personal docent i investigador de la UPF Eva Busquets, Àxel Broch, Laura Pérez, que formaven part de l’equip d’estudiants, alumni, personal docent i investigador i tècnic, de gestió i d'administració i serveis amb experiència demostrada en oratòria i lligues de debat, que van prendre part en les diferents fases de grup i eliminatòries de la competició.

Enguany, els estudiants han debatut sobre la qüestió següent: "La intel·ligència artificial és una amenaça per a la humanitat?". Un tema polèmic i d’actualitat on han hagut de defensar tant la posició a favor com la posició en contra. El jurat de la competició  ha tingut en compte en la seva valoració capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa de les intervencions, la qualitat del discurs, així com aspectes formals de l’exposició i posada en escena.

Com a premi de la competició de la fase local celebrada a la UPF, i organitzada des de l’àmbit de Participació de Sosenibilitat, Atenció i Compromís Universitaris (SACU) de la Universitat, l’equip guanyador s’emporta un premi de 300€ per a l’adquisició de material educatiu per al centre. A més, per gentilesa de la Universitat, l’equip guanyador podrà gaudir d’un coaching i formació per part de la UPF per a la preparació de la fase final de la LDSB. Així mateix, tant l’equip finalista com el guanyador han obtingut una targeta de l'Òptica & Audiologia Universitària valorada en 50€ per a cada membre participant.

La fase final de la Lliga, a mitjans d’abril a la Universitat Jaume I de Castelló

L’equip guanyador d'aquesta fase local representarà a la UPF en la fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives, que tindrà lloc del 17 al 19 d’abril de 2024 a la Universitat Jaume I de Castelló de la Plana i que enfrontarà als 15 equips classificats a les fases locals prèvies organitzades per les universitats Abat Oliba CEU, d’Alacant, d’Andorra, Autònoma de Barcelona, Barcelona, de Girona, Internacional de Catalunya, Jaume I, de Lleida, Miguel Hernández d’Elx, Politècnica de València, Pompeu Fabra, Rovira i Virgili, de València i de Vic – Central de Catalunya.

A la fase local de la UPF han participat els centres docents següents: Col·legi Badalonès de Badalona, Institut Pompeu Fabra de Badalona, Aula Escola Europea de Barcelona, Escola Creixen Goar de Barcelona, Escola Mare de Déu de Núria de Barcelona, Institut Verdaguer de Barcelona, Institut Caterina Albert de Barcelona, Institut Teresa Pàmies de Barcelona, Saint Nicholas School de Barcelona, Institut Serrat i Bonastre de Barcelona, Institut Lluís Domènech i Montaner de Barcelona, Institut Forat del Vent de Cerdanyola, Institut el Cairat d’Esparreguera, Col·legi Santo Ángel de Gavà, Escola Ginebró de Llinars del Vallès, IES Ramon Turró i Darder de Malgrat de Mar, Escola Meritxell de Mataró, Maristes Valldemia de Mataró, Institut Sant Andreu de Sant Andreu de la Barca, IES Torre Roja de Viladecans, Institut de Sales de Viladecans, Institut Josefina Castellví de Viladecans, Institut Miramar de Viladecans i Institut Manuel de Cabanyes de Vilanova i la Geltrú.

SDG - Sustainable Development Goals:

04. Quality education

For more information